2. Nieuws & Inzichten
  3. Persberichten
  4. Puzzel uitgeroepen tot toonaangevende innovator in Frost & Sullivan’s 2021 European CCaaS Radar

Persberichten

Amsterdam, 20 april: Puzzel is uitgeroepen tot toonaangevende innovator in Frost & Sullivan’s 2021 European Contact Center as a Service (CCaaS) Radar-rapport.

Volgens het rapport is Puzzel een van de top cloud contactcenter-oplossingen op de Europese markt. Puzzel levert geavanceerde klantervaringen en zakelijke waarde op de lange termijn.

“Puzzel’s positie op de Frost & Sullivan Radar 2021 is een goede indicator van onze sterke groei en toewijding aan het leveren van continue innovatie voor onze klanten”, aldus Frederic Laziou, CEO van Puzzel. “De afgelopen 18 maanden hebben we flink geïnvesteerd in AI en automatisering om contactcenters nog beter te ondersteunen bij het leveren van meer selfservice en digital-first service voor hun klanten. We hebben ons omnichannel-platform uitgebreid met nieuwe kanalen en mogelijkheden. Daarmee kunnen agenten gemakkelijker empathie en personalisatie aan hun klanten leveren. Ook hebben we onze tools voor analyse en personeelsbeheer verrijkt om managers te ondersteunen bij het leiden van nieuwe, hybride teams. Deze voortdurende innovatie is wat bedrijven nodig hebben om trendy te blijven en om aan de steeds veranderende verwachtingen van de klant te kunnen voldoen.”

De Frost & Sullivan Radar rangschikt de best presterende cloud contactcenterproviders in Europa op het gebied van innovatie en groei. De ranglijst is gebaseerd op onafhankelijk onderzoek naar de productportfolio, visie en strategie, onderzoek en ontwikkeling, groeipijplijn, klantafstemming en andere parameters van elke leverancier. Op basis van de analyse van 150 Europese providers plaatste Frost & Sullivan Puzzel in de top vijf van innovatieve oplossingen. Puzzel verbeterde ook zijn innovatiescore voor 2020, wat een weerspiegeling is van de sterke focus op productontwikkeling.

“Puzzel onderscheidt zich door zijn focus op het ontwikkelen en innoveren van uitmuntende producten”, merkt Alexander Michael op, Global Leader van Frost & Sullivan’s ICT Practice. “De kracht van Puzzel ligt in de functionele breedte die goed aansluit bij de marktvraag. Het bedrijf biedt een geavanceerde multi-tenant contactcenteroplossing waarmee eindgebruikers interacties via een groot aantal kanalen kunnen beheren, waaronder spraak, e-mail, sms, webchat, WhatsApp en social (Facebook, Twitter, TrustPilot.com, Instagram).

“Naast het bieden van een krachtige CCaaS-oplossing, heeft Puzzel een innovatief ontwerp, dat zowel de visuele aantrekkingskracht als het gebruiksgemak verbetert. De toekomstgerichte visuele aantrekkingskracht van het platform in combinatie met de intuïtieve interface maakt het werk van agenten aangenamer. Alles wordt beschikbaar gesteld vanuit een applicatie op één scherm, waardoor agenten zich kunnen concentreren op de CX. Puzzel herinnert ons eraan dat een goede contactcenteroplossing niet alleen gaat over het hebben van goede technologische eigenschappen, maar ook om het gemakkelijker maken voor agenten om deze functies te gebruiken en te beheren, terwijl ze contact hebben ​​met klanten.”

Het Frost Radar-rapport belicht een aantal sterke punten van Puzzel, waaronder:

• Mogelijkheid om ‘naadloze’ omnichannel-gebruikerservaringen te bieden, van chatbotinteracties tot videogesprekken.
  • ‘Best-in-class’ agent- en managerervaringen, met geavanceerde tools waarmee contactcenters voortdurend kunnen zorgen voor meer efficiëntie en productiviteit.
  • Scherpe focus op kunstmatige intelligentie en uitgebreide ondersteuning van automatisering en chatbots.
  • Voortdurende ontwikkeling en diversificatie, wat heeft geleid tot groei ‘ver boven het marktgemiddelde’.
  • Sterk marktaandeel in Scandinavië en het VK, recente uitbreiding naar Nederland en plannen voor uitbreiding naar België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk.
  • ‘Bekend en succesvol’ programma voor kanaalpartners.

Het Puzzel Customer Service Platform wordt gebruikt door toonaangevende merken in heel Europa, waaronder Scandinavian Airlines, If, Fortum, Dementia UK, Scandic, Clas Ohlson, Aller Media en JYSK.

Om het rapport te downloaden, of om te begrijpen waarom Puzzel op jouw radar zou moeten staan, ga je naar: https://www.puzzel.com/nl/frost-sullivan/

Over Puzzel

Puzzel is de toonaangevende Europese leverancier van cloud contactcenteroplossingen. Elke dag gebruiken meer dan 1.100 organisaties in 40 landen onze software om slimme klantervaringen te bieden. Hierbij combineren we de krachten van mensen en technologie om klanten efficiënt, effectief en met een persoonlijke touch te bedienen. Bij elk contactpunt wordt kunstmatige intelligentie ingezet om taken te automatiseren, inzicht te geven en service & support te personaliseren. Puzzel bevat ook een reeks productiviteits- en planning tools om managers en agents in staat te stellen hun doelen te bereiken en de prestaties continu te verbeteren. Met meer dan 20 jaar ervaring in de branche, is Puzzel de CCaaS-provider die organisaties vertrouwen wanneer elk moment ertoe doet.  Kijk voor meer informatie op www.puzzel.com/nl

Misschien vind je dit ook interessant...