5. Puzzel opkøber svenske Vergic

Puzzel opkøber svenske Vergic

Opkøbet er strategisk og er en milepæl i Puzzels vision om at udvikle og drive fremtidens smart teknologi indenfor kundeoplevelser.

København, Danmark, 5.oktober 2021: Puzzel, den førende europæiske leverandør af kontaktcenterløsninger som en service (Contact Center as a Service, CCaaS), har i dag annonceret opkøbet af det svenske firma Vergic.

Med AI-understøttede chat- og interaktivitetsværktøjer giver Vergics teknologi, virksomheder og organisationer mulighed for at understøtte den digitale kunderejse ved at interagere med kunden på det rigtige tidspunkt, på det rigtige sted og via den mest effektive kanal. Vergic har kontorer i Malmø og i Stockholm.

Vergics smart teknologi omfatter avancerede chatbots, live chat, proaktiv leadgenerering, video og skærmdeling. Kunder, der bruger Vergic i salgsprocesser, har oplevet en stigning i konverteringsfrekvensen fra 5% til 28%.

Vergics kunder omfatter kendte mærker i hele Skandinavien og Europa, herunder Clas Ohlson, det svenske socialforsikringsagentur, Telenor, Citizen Watch og Storebrand.

Puzzels administrerende direktør Frederic Laziou siger, at opkøbet viser Puzzels drivkraft og engagement i løbende at stille innovative løsninger til rådighed for sine kunder og styrke sin position som nordisk leder.

I dag mærker alle organisationer, at de skal levere digital kundeservice. Vi ser nu en stor ændring i, hvad kundeservice betyder for mennesker, både online og i fysiske butikker. Kunderne kræver smartere kundeoplevelser. Virksomheder, der ikke tilbyder smarte, digitale kundeoplevelser, hvor innovation og automatisering sammen med en høj grad af empati er en del af oplevelsen, vil halte bagefter, ” fortsætter Frederic Laziou.

Puzzel vil integrere Vergics løsninger såsom chatbot, avanceret regelmotor, video- og skærmdelingsløsninger i sin prisvindende kundeserviceplatform.

Vergic vil fortsat blive udviklet, vedligeholdt og tilgængeligt som et selvstændigt eller OEM -produkt gennem partnere til virksomheder og organisationer med et “digitalt først” behov.

I en kommentar til overtagelsen sagde Alexander Lunde, administrerende direktør i Vergic:
”Vi er glade for at være en del af det hurtigt voksende og innovative team hos Puzzel. Vores teknologi og værdier supplerer hinanden perfekt med deres skandinaviske arv og vores kombinerede mål om at levere innovative kundeoplevelser. Vi ser frem til at bygge en brancheførende kundecentrisk platform sammen.”

Om Puzzel:
Puzzel er en ledende Contact Centre as a Service (CCaaS) udbyder indenfor Europa. Den prisbelønnede Customer Service Platform indeholder tre fuldt integreret skybaserede løsninger – herunder multikanaler og AI-styrede Contact Centre, avanceret e-mail, Ticketing og Workforce Management – alle hurtige at installere, lette at bruge og justerbare alt efter størrelsen på virksomheden. Kunder kan også tilpasse deres platforme med de mange tredjepartsintegrationer, som Puzzel Marketplace stiller til rådighed. Puzzel blev anerkendt, som Challenger i Gartner Magic Quadrants rapport i 2019 for Contact Centre as a Service i Vesteuropa, med en plads i top tre af European CCaaS leverandører 2020 af Frost & Sullivan. Med hovedkontor i Norge, og afdelinger i Skandinavien, Europa, UK og Asien, arbejder Puzzel med mere end 1000 kunder tværs over 40 forskellige lande, hvor de hjælper firmaer med at få succes med deres kundeservice-platform og øget medarbejderengagement.

Om Vergic:

Vergic er Skandinaviens førende ‘Digital first’ -platform for kundeoplevelser med kontorer i Malmø og Stockholm. Vergic øger omsætningen og forbedrer kundeoplevelsen i digitale kanaler ved at handle på kundernes adfærd, værdi og kunderejse.
Vergics platform gør det muligt for mærker og organisationer at møde deres kunder online i det rigtige øjeblik via den mest effektive kanal med AI-understøttede messaging-tjenester og samarbejdsværktøjer. Vegics teknologi omfatter avanceret chat, chatbots, video, proaktiv leadgenerering og skærmdeling.
For mere information, besøg www.vergic.com.