5. Hele Sverige blir ett kontaktsenter med Puzzels skybaserte løsning

Hele Sverige blir ett kontaktsenter med Puzzels skybaserte løsning

Oslo 04. april 2016: Sverige har som første land fått ett helt eget telefonnummer. Når Svenske Turistforeningen nå har lansert mobilappen ”The Swedish Number” kan personer fra hele verden ringe inn for å få prate med en tilfeldig svenske – om hva som helst! Bak den tekniske løsningen står det norske selskapet Puzzel, tidligere Intelecom.

For å feire 250 år med den svenske pressefriheten lanserer den Svenske Turistforeningen i en kampanje den nye mobilappen ”The Swedish Number”. Det innebærer at hvem som helst i verden via nummeret +46 771 793 336 kan ringe og prate om Sverige med helt vanlige svenske innbyggere som hjelpes til å kommunisere via nummeret.

Bak denne unike løsningen står det norske selskapet Puzzel, Nordens ledende leverandør av skybaserte kontaktsenterløsninger. Det er Puzzels teknikk som muliggjør å køe samtalene, distribuere de, føre statistikk osv. Via mobilappen, som bygger på Puzzels API’er, gjør det svenske folket seg tilgjengelig for samtaler via det skybaserte kontaktsenteret. Det betyr at hvem som helst i Sverige med en Smartphone og et svensk nummer kan melde seg som ”Sverigeambassadør”. Av de registrerte ambassadørene velges siden en agent tilfeldig ut for å diskutere og svare på spørsmål fra mennesker i andre land som ringer inn og er nysgjerrige på Sverige. Den som ringer vet altså ikke hvem som svarer og alt skjer anonymt.

–Den skybaserte teknikken og fleksibiliteten som er sted- og teknikkuavhengig er noen av de faktorer som muliggjør det unike prosjektet. Tidligere hadde dette aldri kunnet gjennomføres da det krevdes at alle agenter skulle sitte på samme fysiske plass med samme type enhet. Det er veldig morsomt å kunne se at det allerede er et stort trykk på tjenesten og vi følger med spenning muligheten å gjøre dette i flere land sier Børge Astrup, Managing Director for kontaktsenterenheten i Puzzel.

”The Swedish Number” har allerede generert stor interesse utenlands med ett høyt antall samtaler på bare det første døgnet, men også blant flere tusen prateivrige svensker som har meldt seg inn for å svare på samtaler. Takket være skyteknologien og telefoniløsningens mulighet til å sitte hvor som helst og med hvilken Smartphone som helst, kan hele verden ringe til Sverige og prate med en innbygger.

På kampanjesiden kan du se live-statistikk fra kontaktsenteret som hentes direkte fra Puzzel, samt en kampanjefilm og ytterligere informasjon.

Se kampanjefilmen på YouTube >

For mer informasjon kontakt:

Børge Astrup
Puzzel AS