5. Puzzel lanserer Digital Engagement, en ny løsning for digitale kundeopplevelser

Puzzel lanserer Digital Engagement, en ny løsning for digitale kundeopplevelser

Digital Engagement gir organisasjoner muligheten til å levere kundeservice og kjøpsopplevelser for den digitale verden

OSLO, Norge, 15. desember: Puzzel, den ledende europeiske leverandøren av skybaserte kontaktsenterløsninger, har i dag kunngjort lanseringen av Digital Engagement – en ny løsning for digitale kundeopplevelser.

Nå som nesten 90 % av kundereiser starter på nettet, må organisasjoner kunne yte god kundeservice, markedsførings- og salgsopplevelser via nettstedene sine. Med Digital Engagement, kan selskaper engasjere besøkende fra øyeblikket de går inn på nettstedet deres, og yte proaktiv, skreddersydd kundeservice i sanntid og i stor skala.

I tillegg til den nye løsningen, har Puzzel også lansert Visual Media, Voice Bot, Real-Time Voice Interaction Analytics og Real-Time Reporting Dashboard. De nye funksjonene forenkler tale- og videoopplevelsene for å øke kundeempati, forbedre støtten til agenter under direkte samhandlinger og gi ledere bedre oversikt over kontaktsenterytelsen.

Thomas Rødseth, teknologidirektør i Puzzel, sa: – Puzzel er ledende i innovasjon innen digitale kundeopplevelser. Vår nye digitale engasjementløsning er ulik alt annet som tilbys på området Contact Centre as a Service (CCaaS) akkurat nå. Den gjør det mulig for kontaktsentre å bli digitale opplevelsessentre, samt aktivt øke selskapers inntekter.

Vi presenterer Digital Engagement

Digital Engagement utstyrer organisasjoner med AI-drevne meldings- og samarbeidsverktøy slik at de kan:

• Forstå nettkundene sine: Organisasjoner kan bygge en profil for hver person som besøker nettsiden sin for å forstå hvorfor de er der, hva de ser etter og hvordan de kan hjelpe
  • Konvertering og kundepleie av nettbesøkende: Ved hjelp av Puzzels Proactive Rule Engine kan organisasjoner   skape  utløsere for å engasjere kunder med de riktige tilbudene til rett tid, for å øke salgskonverteringsfrekvensen og kundetilfredsheten.
  • Lever visuell støtte: Kontaktsenteragenter kan videochatte med kunder og dele nettøkter for å hjelpe dem med komplekse oppgaver, for eksempel å fylle ut skjemaer eller foreta et kjøp.
  • Administrer kontaktvolumer: Kontaktsentre kan  ha kontroll over de innkommende kontaktvolumene sine ved å lede nettkunder til den mest effektive kanalen for sin kundeservicehenvendelse basert på agenttilgjengeligheten, åpningstidene og arbeidsmengden.
  • Lever effektiv selvbetjening med kunstig intelligens: Organisasjoner kan bygge intelligente AI-drevne bot-er til å svare på kundespørsmål og utføre enkle serviceoppgaver, for eksempel å hjelpe kunder med innlogging 24/7.

Visual Media

Visual Media gjør det enklere for kunder å forklare vanlige produkt- og servicerelaterte problemer. Ved hjelp av en mobil enhet, kan de nå starte en enveis videosamtale med en kundeserviceagent for å demonstrere et problem visuelt, for eksempel et sprengt rør eller en defekt enhet, samt gi mer informasjon. Under samtalen kan kunden fritt bytte mellom de front- og bakovervendte kameraene sine. De kan også ta et bilde eller en video av problemet og sende det til agenten.

Voice Bot

Talesvar (IVR)-systemer kan være vanskelige for kunder å navigere. Innringere kan lett gå glipp av eller velge feil menyalternativ og måtte starte hele prosessen på nytt. De er også vanskelige for selskaper å bygge. Med for mange menyalternativer risikerer man å forvirre kundene, men med for få menyalternativer risikerer man at de rutes til feil team og at samtalen må overføres.

Puzzel tilbyr nå Voice Bot for å forenkle denne prosessen. Voice Bot er et IVA (interaktiv virtuell assistent)-system som gjør det mulig for kunder å muntlig oppgi årsaken til grunnen til at de ringer heller enn å velge et forhåndsdefinert menyelement. Automatisk talegjenkjenningsteknologi (ASR) konverterer deretter tale til tekst, identifiserer nøkkelordene og dirigerer kunden til den mest relevante støtteavdelingen. Hvis Voice Bot er usikker på hvor kunden skal dirigeres, kan den stille oppfølgingsspørsmål for å forstå behovene deres bedre.

Stemmeinteraksjonsanalyse i sanntid

Med stemmeinteraksjonsanalyse i sanntid kan Puzzel nå analysere kundeservicesamtaler i sanntid og gi agenter nyttige forslag basert på samtalen deres. Denne funksjonen var tidligere bare tilgjengelig for tekstbaserte samhandlinger. Agenter kan imidlertid nå få støtten de trenger for å besvare kundehenvendelser effektivt både på nett og via telefon.

Dashbord for rapportering i sanntid

Kundeserviceledere må raskt kunne samle inn og analysere data fra ulike kilder for å vurdere kontaktsenterets ytelse, og avgjøre den nest beste handlingen for teamet sitt. Puzzels nye dashbord for rapportering i sanntid gjør dette enklere enn noensinne, siden ledere nå kan visualisere de viktigste beregningene sine for alle kanaler på ett sted, inkludert agentytelse.

Puzzel er den ledende leverandøren av kontaktsentertjenester i Europa. Den prisbelønte kundeserviceplattformen består av tre fullt integrerte, skybaserte løsninger, inkludert et kontaktsenter omnikanal og AI, avansert e-postbehandling, saksbehandling og administrasjon, som alle er enkle å konfigurere og skalerbare for kontaktsentre for alle størrelser. Kunder kan også tilpasse plattformen ved å bruke et stort utvalg av tredjepartsintegrasjoner tilgjengelig via Puzzel Marketplace.

Puzzel ble nominert som en utfordrer Gartners rapport Magic Quadrant i 2019 om kontaktsentertjenester i Vest -Europa og er rangert av Frost & Sullivan som en av de tre hovedleverandørene av CCaaS i Europa i 2020. Puzzel har hovedkontor i Norge og avdelinger i Norden, Europa, Storbritannia og Asia. Puzzel arbeider med mer enn 1000 kunder i 40 forskjellige land og hjelper bedrifter med å oppnå suksess ut over tale, tilknyttede opplevelser og økt medarbeiderengasjement.

Mer informasjon er tilgjengelig på www.puzzel.no.