5. Puzzel kjøper opp S2 Communications, en svensk leverandør av salgsløsninger

Puzzel kjøper opp S2 Communications, en svensk leverandør av salgsløsninger

Det nye tilskuddet i Puzzel-familien markerer nok en milepæl i CCaaS-lederens visjon om å la smarte opplevelser drive fremtidens handel

Oslo, 1. november 2022: Puzzel, den ledende europeiske leverandøren av kontaktsenter som en tjeneste (CCaaS), kunngjør i dag oppkjøpet av den svenske salgsplattformen S2 Communications.

Å bringe S2s salgsintelligensløsning inn i Puzzels kundeserviceplattform vil bidra til å gi Puzzels kunder en bedre kundeserviceopplevelse. Ulike team med inn- og utadrettet kundekontakt kan da jobbe på samme plattform og bygge bro over kløften mellom kontaktsenteret og salgsavdelingen, noe som skaper en mer konsistent opplevelse, uavhengig av kontaktkanal.

Puzzels administrerende direktør Frederic Laziou sier: «Når 60 % av kundene sier at det hovedsakelig oppleves som om de kommuniserer med atskilte avdelinger, ikke ett samlet selskap når de snakker med kundeservice og salg [1], innså vi at det er en større avstand mellom disse funksjonene enn mange bedrifter er klar over når de betjener sine kunder.

Vi er svært glad for å bringe S2 med oss inn i Puzzel-familien. Det gjør det mulig for oss å forbedre Puzzel-porteføljen med S2s utadrettede kontaktfunksjoner og hjelpe bedriftene med å få en mer konsistent kundeopplevelse med samme type samhandlinger, uavhengig av avdeling.»

Teknologien til S2, som har sitt hovedkontor i Uppsala, hjelper salgsorganisasjonen med å øke inntektene sine ved å automatisere manuelle salgsoppgaver og gi agentene mer tid på telefonen med eksisterende kunder og potensielle kunder. S2 øker agentens produktivitet og skaper en fremragende brukeropplevelse, noe som gjør at agentene trives bedre og blir værende lenger i jobben. S2 gjør det også mulig for ledelsen å konfigurere systemet og tilpasse det til salgsprosessen, visualisere alle KPI-ene som betyr noe for dem og få innsikt i sanntid som hjelper dem med å forbedre salgsarbeidet.

En S2-kunde opplevde at salget økte med 13 % det første året, og en annen kunde opplevde en 100 % økning i antall salgsmøter som ble satt opp den første dagen.

Puzzel vil integrere S2-funksjoner i sitt skybaserte kontaktsenter som en tjenesteplattform.

S2 er Puzzels fjerde oppkjøp på bare tre år. Selskapet kjøpte opp saksbehandlingsplattformen Logicalware i desember 2019, bemanningsadministrasjonsløsningen U-WFM i april 2020 og den konversasjonsbaserte AI-plattformen Vergic i september i fjor, og utvidet dermed Puzzels muligheter til å tilby sammenknyttede, kanalovergripende opplevelser for agenter og forbrukere.

Morgan Sandberg, administrerende direktør i S2, kommenterte oppkjøpet slik: «Vi er svært glade for å bli en del av det hurtigvoksende og innovative teamet hos Puzzel. Våre teknologier utfyller hverandre perfekt, og vi har allerede én og samme kultur. Begge selskapene deler en skandinavisk tradisjon som i stor grad påvirker måten vi tenker på kunde- og medarbeiderbehandling. Vi er her for å gjøre livet enklere for kontaktsentre og salgsagenter, slik at de føler seg mer tilfreds, blir lenger i bedriften og leverer bedre resultater.»

For å finne ut mer, vennligst besøk www.puzzel.no

Puzzel er Europas ledende tilbyder av skybaserte kontaktsenterløsninger. Hver dag bruker mer enn 1100 organisasjoner i 40 land programvaren vår til å levere smarte kundeopplevelser, hvor menneskelige og teknologiske ressurser kombineres for å gi kunder en produktiv, effektiv og imøtekommende tjeneste. Med Puzzel-plattformen kan virksomhetene skape spennende reiser for kundene sine, der en blanding av direkteløsninger og selvbetjente løsninger gir folk friheten til å velge når, hvor og hvordan de får hjelp. Gjennom hele prosessen brukes det kunstig intelligens for å automatisere oppgaver, skape innsikt og gi en personlig tilpasning til service og support. Puzzel omfatter også en rekke verktøy for produktivitet og planlegging som gjør at ledere og medarbeidere kan nå målene sine og stadig forbedre resultatene. Med over 20 år i bransjen er Puzzel en CCaaS-leverandør som virksomhetene kan stole på når hvert øyeblikk teller.

Vil du vite mer? Her kan du lese mer om S2

Om S2

S2 er den ledende svenske plattformen for utadrettet kundesalg grunnlagt av Morgan Sandberg, Ulf de Albuquerque Sahlin, Pär Wästberg og har kontorer i Uppsala. S2 bidrar til å øke salgsorganisasjonenes inntekter ved å optimalisere agentenes tid under salgsprosessen og gi dem rask og enkel tilgang til kundeinformasjon slik at kundene føler seg mer fornøyd og kjøper mer.

Løsningen gjør det mulig for bedrifter og eksterne salgsorganisasjoner å forbedre agentenes produktivitet og engasjere seg overfor kundene på en effektiv måte på salgsstedet. S2-teknologien omfatter intelligent autooppringing, et rutingsystem som kobler sammen agent og kunde basert på utvalgte kriterier, geolokasjonsbasert avtalesystem for fysiske kundemøter, sanntidsrapporter og tredjepartsintegrasjoner med e-signatur og betalingssystemer.

For å finne ut mer, gå inn på www.s2.se/en

[1] https://www.salesforce.com/resources/research-reports/state-of-the-connected-customer/