5. Atea og Puzzel signerer to nye avtaler

Atea og Puzzel signerer to nye avtaler

atea pressemelding

Teknologibedriften Atea har inngått avtale med Puzzel om en ny kontaktsenterløsning. Den nye avtalen innebærer både at Atea Group implementerer Puzzels løsning i sine egne kontaktsentre i Norden og Baltikum, samt at Atea velger Puzzel som partner for kontaktsenterløsninger til sine egne kunder.

Jan Gisle Ytterdal, produktsjef i Atea Norge, sier: «Fleksibiliteten i Puzzels løsninger gir enkelt muligheter for å integrere med andre leverandører. Dessuten befinner hele kontaktsenteret seg i skyen. Dette var en av de viktigste årsakene til at vi valgte å inngå avtale med Puzzel når vi moderniserer våre kundesentre. Frem til i dag har Atea produsert og levert kontaktsentertjenester fra sine egne datasentre i Norge. Ateas langsiktige strategi er at liknende tjenester skal bli hentet fra leverandører av Public Cloud. Puzzels løsning og måte å levere tjenestene på, vil dermed støtte Ateas langsiktige strategi.»

«Vi er veldig glade og fornøyde med å få levere kontaktsenterløsninger til en av Nordens største IT-bedrifter, Atea, og samtidig få dem som partner. Vi har nå startet en langsiktig og nær relasjon, og Ateas interne kontaktsenterløsning fra Puzzel er allerede under implementering», sier Gunnar Aasen, CCO i Puzzel.

Atea kommer til å leve som de predikerer. Samtidig som Atea innfører en ny fleksibel skyløsning for sine egne kontaktsentre, blir de også Puzzels partner slik at Atea kan tilby samme løsning til sine egne kunder som den de selv har valgt.

«For våre kunder er det helt klart best med en skyplattform der fleksibiliteten og valgmulighetene er størst mulig. Vi er en innovasjonsbedrift og en pålitelig rådgiver for våre mange kunder. Det nye partnerskapet bidrar til at vi nå kan tilby våre kunder den beste skyplattformen for kundekontakt. Løsningen er dynamisk, fleksibel og uavhengig av demografi. Kundesenteret kan ligge i hvilket som helst land. Den løsningen vi valgte har flere kanaler og omfatter ulike responsmetoder: sosiale medier, chatbots, kunstig intelligens (AI), tale og e-post. Vi gleder oss veldig til partnersamarbeidet», sier Jan Gisle Ytterdal.

«På grunn av partnerskapet arbeider vi nå sammen med å planlegge lanseringen av tilbudet til Ateas kunder. Avtalen med Atea bekrefter Puzzels posisjon i markedet som den absolutt ledende nordiske leverandøren av skybaserte kontaktsenterløsninger», sier Gunnar Aasen, CCO hos Puzzel.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Gunnar Aasen
Chief Commercial Officer
Puzzel AS
T: +47 934 660 41
E: gunnar.aasen@puzzel.com

Puzzel er en ledende leverandør av skybaserte kontaktsenterløsninger og var blant de første til å utvikle et skybasert kontaktsenter. I dag kombinerer Puzzel omni-kanal teknologi med kunstig intelligens for å kunne tilby komplette løsninger for kundedialog i den digitale tidsalder.

I 2018 ble Puzzel for fjerde år på rad evaluert av analyseselskapet Gartner som en Utfordrer i Gartner’ Magic Quadrant for Contact Centre as a Service i Vest-Europa. Selskapets styrke ligger i løsningens funksjonalitet, kraftig vekts, gode kundesupport og forståelse av kundens forretningsbehov. Selskapet har hovedkontor i Oslo, og kontorer i seks Europeiske markeder, inkludert Storbritannia. For mer informasjon, besøk www.puzzel.no

Om Atea

Atea er den ledende leverandøren av IT-infrastruktur og systemintegrasjon i Norden og Baltikum med 7400 ansatte. Atea er i 87 byer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Litauen, Latvia og Estland. Atea leverer IT-produkter fra ledende leverandører og bistår sine kunder med spesialkompetanse innen IT-infrastrukturtjenester. Atea omsatte for cirka 35 milliarder kroner i 2018 og er notert på Oslo Børs. https://www.atea.com