5. Senaste versionen av Connect från Puzzel förbättrar interaktioner med sociala medier och ger organisationer fullständig styrning över deras kontaktcentermiljö.

Puzzel AS (tidigare Intelecom Group AS) har infört nya funktioner och en serie produktförbättringar i företagets ledande flerkanaliga molnkontaktcenterlösning Connect. Tillgänglig från slutet av oktober 2014 ger den senaste versionen av Connect mer kontroll och tillgänglighet för kontaktcenterchefer och möjliggör i en enda integrerad tillämpning snabbare och mer effektiv hantering av förfrågningar ställda via sociala medier.

Christian Thorsrud, produktchef på Puzzel AS säger, “Ett av de viktigaste områdena i fokus för vår produktutveckling är att chefer och agenter ska ha fullständig kontroll över deras kontaktcentermiljö. Det får de genom att vi erbjuder dem skalbarhet och anpassning i en enkel, helt integrerad lösning. Möjligheten att hantera förfrågningar utan att behöva växla mellan skärmar kortar ner hanteringstiderna och ökar effektiviteten. Agenterna föredrar det och det gör kunderna också.”

I den senaste utgåvan av Connect hanteras alla kundförfrågningar via Facebook, Twitter, chatt och telefon samtidigt på samma skärm. Det minskar antalet gränssnitt agenter måste hantera, vilket leder till kortare, mer effektiv hanteringstid och ökad kundnöjdhet.

Puzzel har utvecklat en helt ny hemsida för hanteringsgränssnittet Connect Control som ger kontaktcenterchefer den kunskap de behöver för att förbättra beslutsfattandet och snabbt vidta korrigerande åtgärder. Hemsidan levererar nu viktiga realtidsdata från aktuella incidentmeddelanden, samt den senaste produktinformationen, nyheter och användartips. Den absolut största fördelen med den nya hemsidan är den grafiska realtidsinformationen som omedelbart dyker upp och ger chefer tydlig insyn i kontaktcenteraktiviteten utan att behöva titta på wallboards eller i andra delar av systemet.

Dessutom kan användarna nu komma åt Connect Control från en mängd mobila enheter, inklusive smarttelefoner med det senaste Apple- eller Android-operativsystemet. Detta ökar tillgängligheten och möjliggör för att ansvariga kan införa viktiga förändringar var de än befinner sig.

Den senaste versionen låter också Connect hjälpa chefer att producera rapporter och sedan schemalägga dem så att de automatiskt skickas med e-post till valda mottagare på förbestämda tider under dagen, veckan eller månaden. Detta leder till avsevärda tidsbesparingar och främjar konsekvens.

I september 2014 meddelade Puzzel att man hade uppnått ISO27001:2013-ackreditering, den senaste uppdateringen av världens mest erkända standard för informationssäkerhet. Certifieringen har utfärdats efter en granskning av externa revisorer under sex månader, vilket ytterligare bekräftar säkerheten och styrkan i Puzzels datastrategier och processer.

Connect från Puzzel är en komplett, flerkanalig molnkontaktcenterlösning. Dess funktioner är tillgängliga i modulär form vilket innebär att kunder kan välja de verktyg som är bäst för deras företag. Connects molnteknik och öppna webbtjänster tillåter integration med program från tredje part, och dess CCaaS-ram (contact-centre-as-a-service) garanterar kunder funktionalitet och kostnadseffektivitet enligt modellen betala-när-du-använder, som inte kräver någon kapitalinsats eller några underhållskostnader. Puzzel har över 15 års erfarenhet av att leverera molnkontaktcenterlösningar.