5. Puzzel utvecklar ny, smart chattlösning för kontaktcenter

Puzzel utvecklar ny, smart chattlösning för kontaktcenter

Puzzel web chat release

10 november 2020: Puzzel, Europas ledande innovatör inom molnbaserade lösningar för kontaktcenter, utvecklar sin chattlösning för att ge företag större kontroll över sin kundservice online.

Den nya och förbättrade chattlösningen är resultatet av Puzzels hårda arbete för att utöka sin kapacitet inom slutanvändarutveckling (EUD, End-User Development), vilket ger kunderna möjlighet att anpassa kundservicen efter sina unika affärsbehov och mål, samt att inspirera till ett mer kundcentrerat fokus på CCaaS-lösningar (kontaktcenter som tjänst).

En betaversion av den nya lösningen släpptes i oktober, med testning och utveckling planerad att fortsätta in i det nya året.

Den nya webbchatten är enkel att komma igång med, och kunderna behöver bara lägga till ett kodavsnitt till webbsidorna där de vill att deras chattjänst ska visas. Sedan kan alla inställningar konfigureras i Puzzels kraftfulla administrationsportal för kontaktcenter, inklusive positionering, språk och teman. Denna ”lågkodsstrategi” ger kontaktcentren ökad flexibilitet genom att eliminera behovet av dyr och ofta tidskrävande IT-support.

En av de mest spännande funktionerna som ingår i den nya lösningen är möjligheten att skapa överordnade och underordnade konfigurationer, vilket gör att företag kan skapa unika webbchattar för olika delar av webbplatsen.

Webbchattar är nu en av de mest populära kanalerna för kundservice och support, och Puzzel ser fram emot möjligheterna som detta kommer att medföra.

Thomas Rødseth, CTO på Puzzel, säger: – Jag är väldigt glad över den här lanseringen, eftersom det är ett viktigt steg i vår mission att hjälpa företag ta större kontroll över sin kundservice online. Vår nya lågkodslösning är bara en av många nya applikationer som vi utvecklar för att hjälpa våra kunder att koppla ihop sina onlinetjänster med sina manuella servicemiljöer och erbjuda en smidigare kundsupport.

Puzzel är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 20 års erfarenhet en av de första att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Företaget levererar en flexibel och anpassningsbar plattform för alla typer av kundinteraktion för att möta dagens behov av lösningar för effektiv kunddialog i alla kanaler som e-post, telefon, SMS, chatt eller sociala medier.
Puzzel kan anpassas så att allt från en till flera tusen agenter kan betjäna sina kunder via valfri enhet från vilken plats som helst och med sömlös integration med alla tänkbara applikationer.