5. Puzzel tillkännager integrering med Microsoft Teams för att leverera en strömlinjeformad användarupplevelse

Företag kan nu sköta all kommunikation, både internt och gentemot kunderna, på ett ställe.

Puzzel, ledande leverantör av europeisk Contact Centre as a Service (CCaaS) har lanserat en Microsoft Teams-integrering för att ge kontaktcentrets representanter möjlighet att söka efter kontakter i Teams inom Puzzels Agent Application. Med den här integrationen kan kontaktcentrets representanter ringa samtal, skicka meddelanden, överföra kontakter och se kontaktens scheman samt behöver inte längre använda ett annat program för att få information om kontaktens närvarostatus.

Den här nya integreringen stöder ytterligare kontaktcentrets representanter när det gäller att leverera en enastående kundupplevelse, och i takt med att distansarbete och supportförfrågningar ökar är det viktigt att företagens ansikten utåt får de verktyg de behöver för att utföra sitt jobb.

Redan 2019 meddelade Microsoft Teams att det används av 500 000 organisationer*. I och med utbrottet av COVID-19 kan vi anta att dessa siffror har stigit dramatiskt i takt med att företagen inrättar sina system för att stödja kunderna samtidigt som de arbetar på distans.

Thomas Rødseth, CTO på Puzzel kommenterade: ”Med Puzzels Microsoft Team-integrering kan Puzzels kunder nu när som helst ge sina användare fullständig insyn i kontakter och närvaro för hela organisationen från vår Agent Application. Denna integrering skapar användarvänlighet och enkelhet och gör att representanterna kan koncentrera sig på kunden samtidigt som de kan få tag på sina kollegor på Teams för att få hjälp och råd. Vi förstår att ett positivt medarbetarengagemang spelar en avgörande roll för ett företags framgång och vi arbetar hårt för att se till att vi har verktyg och integreringar på plats för att hjälpa kontaktcentrets representanter att fortsätta vara produktiva.”

*https://venturebeat.com/2019/03/19/microsoft-teams-is-now-used-by-500000-organizations/