5. Puzzel ledande leverantör i Norden enligt Frost & Sullivans europeiska CCaaS Radar 2021

STOCKHOLM, 20 april: Puzzel har utnämnts till en ledande innovatör i Frost & Sullivans europeiska Contact Centre as a Service-rapport 2021.

Rapporten bekräftar Puzzel som en av de ledande molnlösningarna för kontaktcenter på den europeiska marknaden, och nummer ett i Norden.

Frederic Laziou, vd för Puzzel, säger: “Puzzels placering på Frost Radar 2021 speglar vår starka tillväxt och vårt engagemang i att leverera kontinuerlig innovation till våra kunder. I ett och ett halvt år nu har vi investerad mycket i AI och automatisering för att stötta kontaktcenter som vill erbjuda mer självbetjäning och digital service till sina kunder. Vi har utvidgat vår omnikanalplattform med nya kanaler och funktioner för att hjälpa agenterna att leverera mer bekvämlighet, empati och personalisering till kunderna. Och vi har utvecklat våra verktyg för analys och bemanningsplanering för att underlätta för cheferna som ska leda nya, hybrida team. Vår kontinuerliga innovation är precis vad verksamheter behöver för att hålla sig à jour, leverera smarta upplevelser och motsvara kundernas moderna förväntningar.”

Laziou tillägger: “Vi är otroligt stolta över vårt norska arv, så att vara den ledande leverantören i Norden och en representant för nordisk snillrikhet och kundvård är också en stor ära. Vi vill vara CCaaS-leverantören företag kan vända sig till för pålitliga lösningar, djupgående lokal expertis och kontinuerlig innovation, både i Norden och Europa.”

Frost Radar rankar de bästa molnbaserade kontaktcenterleverantörerna i Europa utifrån innovation och tillväxt. Rankningen bygger på firmans oberoende efterforskningar om varje leverantörs produktportfölj, vision och strategi, forskning och utveckling, tillväxtkanaler, kundanpassning, med mera.

Baserat på sin genomgång av 150 europeiska leverantörer rankar Frost & Sullivan Puzzel som en av de fem mest innovativa lösningarna överlag. Puzzel har också förbättrat sin innovationspoäng från 2020, vilket återspeglar fokuset på produktutveckling.

Alexander Michael, Global Leader på Frost & Sullivans ICT Practice, kommenterar: “Puzzel utmärker sig med sitt fokus på att uppnå och bevara överlägsenhet i produkterna. Puzzels styrkor ligger i den funktionella bredden som passar bra ihop med marknadsefterfrågan. De erbjuder en avancerad kontaktcenterlösning för flera användargrupper, där slutanvändarorganisationer kan hantera kundinteraktioner över ett stort antal kanaler såsom röst, e-post, SMS, webbchatt, WhatsApp och sociala medier (Facebook, Twitter, TrustPilot.com).”

Alexander Michael tillägger: “Utöver den kraftfulla CCaaS-lösningen bjuder Puzzel på innovativ design som förhöjer såväl utseendet som användarvänligheten… Plattformens framåtblickande visuella dragningskraft i kombination med det intuitiva gränssnittet förhöjer agenternas arbetstillvaro. Allt görs tillgängligt genom en enskärmsapplikation, så att agenterna kan fokusera på kundupplevelsen. Puzzel påminner oss om att en bra kontaktcenterlösning inte bara handlar om att ha bra tekniska egenskaper, utan också om att göra det lättare för agenterna att använda och hantera dessa egenskaper medan de interagerar med kunderna.”

Frosts Radar-rapport belyste en rad trumfkort för Puzzel, såsom:

• Förmågan att leverera “sömlösa” användarupplevelser i omnikanal, från chattrobot till videosamtal
  • Förstklassiga upplevelser för agenter och chefer, med avancerade verktyg som gör att kontaktcentret hela tiden kan öka sin effektivitet och produktivitet
  • Starkt fokus på artificiell intelligens (AI) och omfattande stöd för automatisering och chattrobotar
  • Kontinuerlig utveckling och förändring, som har lett till tillväxt “en bra bit över marknadssnittet”
  • Stor marknadsandel i Norden och Storbritannien, ny expansion till Nederländerna, och planer på expansion till Belgien, Luxemburg, Tyskland och Frankrike
  • “Väletablerat och framgångsrikt” kanalpartnerprogram

Puzzels kundtjänstplattform används av ledande varumärken i hela Europa, som till exempel SAS, If, Fortum, Dementia UK, Clas Ohlson, Aller Media och JYSK. Tack vare den molnäkta programvaran kan organisationer leverera personliga kundupplevelser med sömlös sammankoppling över alla kanaler, med en smart mix av aktiv support och självbetjäning.

Vill du ladda ner rapporten eller läsa mer om varför Puzzel bör finnas på din radar? Det kan du göra här.

Puzzel är den ledande europeiska leverantören av lösningar för kontaktcenter i molnet. Varje dag använder mer än 1100 organisationer i 40 länder vår programvara när de levererar smarta kundupplevelser genom att förena styrkan i balansen mellan människa och teknik för att betjäna kunder med empati på ett ändamålsenligt och effektivt sätt. Puzzel-plattformen gör det möjligt för organisationer att skapa innehållsrika resor för sina kunder med en blandning av servicekanaler för personlig betjäning och för självbetjäning som ger människor friheten att välja när, var och hur de ska få hjälp. Artificiell intelligens utnyttjas vid varje kontaktpunkt för att automatisera uppgifter, ge insikter och leverera personlig service och support. Puzzel inkluderar också en svit med produktivitets- och planeringsverktyg för att ge chefer och kundtjänstagenter möjlighet att nå sina mål och kontinuerligt förbättra sina prestationer. Med mer än 20 års erfarenhet i branschen är Puzzel den CCaaS-leverantör som organisationer litar på när varje ögonblick är viktigt. För mer information, besök www.puzzel.se.