5. Puzzel har tagit fram en postpandemisk produktstrategi med nya funktioner för kundservice

Europeisk kundtjänstledare lanserar nya funktioner för att driva framtidens affärsverksamheter med smarta upplevelser

STOCKHOLM, Sverige, 28 september: Puzzel, den ledande innovatören av molnbaserade kontaktcenterlösningar, har tagit fram en postpandemisk produktstrategi och lanserar en ny produkt och nya funktioner för kundservice.

Den nya produkten och de nya funktionerna, som finns tillgängliga inom Puzzel Customer Service Platform, är utformade för att direkt adressera några av de största utmaningarna som kontaktcenter står inför i pandemins kölvatten. Produkten och funktionerna innehåller en komplett lösning för kvalitetssäkring och prestandahantering, avancerad Helpdesk-integrering, text-till-tal och förbättrade funktioner för personalhantering.

”Pandemin innebar stora förändringar för kontaktcentervärlden”, säger Thomas Rødseth, teknikchef på Puzzel. ”Kundernas interaktioner förändrades inte bara online, utan den ökande efterfrågan på hyperpersonalisering sätter extra press på kundserviceteam och ökar behovet av nya arbetsflöden och smartare tekniker. Samtidigt genomgår många kontaktcenter också betydande interna förändringar. De övergår till hybridarbetsmodeller och tar på sig en mer central roll inom verksamheten.”
”Vår senaste produktversion handlar om att ge kontaktcenterteam de verktyg och den support de behöver för att lösa dessa utmaningar och lyckas med sina nya roller. Det handlar också om att leverera vår företagsvision för att driva framtidens affärsverksamheter med smarta upplevelser. Vi gör det enklare än någonsin för organisationer att leverera sömlösa agent- och kundupplevelser, omfamna fjärr- och hybridarbete samt spåra och förbättra kontaktcentrets prestanda.”
Puzzels prisbelönta Customer Service Platform består av tre helt integrerade lösningar: ett kontaktcenter i alla kanaler, avancerad Ticketing- och ärendehantering samt Workforce Management (WFM).

De senaste utgåvorna omfattar:

• Puzzel Quality Assurance: Puzzels nya lösning för kvalitetssäkring och prestandahantering gör det möjligt för kontaktcenterteam att övervaka de kundinteraktioner som är viktigast för verksamheten. De kan extrahera viktiga insikter och leverera personliga coachningsprogram som har en verklig inverkan på agentens prestationer och förbättrar kundupplevelsen.
  • Zendesk integration: Puzzels nya integration med Zendesk gör det möjligt för agenter att hantera alla Puzzel-samtal inifrån Zendesk-plattformen. Agenterna behöver därför inte växla mellan vyer och program när de interagerar med kunderna.
  • Text-till-tal: Puzzels nya text-till-tal-funktion gör det enklare än någonsin att ändra röstkundens resa. De ansvariga kan helt enkelt skriva meddelanden som automatiskt konverteras till röstmeddelanden som spelas för de kunder som ringer in. Meddelandenas språk och stil kan anpassas efter organisationens varumärke och tonfall.
  • De anställdas preferenser: Puzzel WFM gör det nu möjligt för agenter att själva definiera de dagar och tider de föredrar att arbeta. De kan ställa in sina preferenser ända ned till specifika timmar på dagen, vilket gör det möjligt för chefer att skapa scheman som passar agentens behov.
  • Offlineuppgifter: Puzzel WFM gör det också möjligt för kundtjänstchefer att omfördela agenter under overksamma tider och tilldela dem offlineuppgifter, utan att störa kundservice och påverka kritiska servicenivåmål. De ansvariga kan enkelt skapa prognoser för back-office-uppgifter, distribuera uppgifter under veckan för att minimera påverkan på andra köer och ange regler för hur mycket och hur ofta agenter arbetar med offlineuppgifter.

Puzzels senaste produktrelease är en del av expansionen till Nederländerna, där den ska möta en växande efterfrågan på förbättrade, smarta kundupplevelser.

Puzzel är den ledande leverantören i Europa av kontaktcenter som tjänst (CCaaS). Dess prisbelönta kundserviceplattform består av tre fullständigt integrerade, molnbaserade lösningar, inklusive ett kontaktcenter för omnikanal och AI-stöd, avancerad styrning av e-post, ärendehantering och arbetsledning, vilka alla är lättanvända, går snabbt att konfigurera och är skalbara för kontaktcenter av alla storlekar. Kunderna kan även anpassa plattformen med hjälp av dussintals tredjepartsintegrationer som är tillgängliga via Puzzel Marketplace. Puzzel utpekades som utmanare Gartners rapport Magic Quadrant år 2019 om kontaktcenter som tjänst i Västeuropa och rankas av Frost & Sullivan som en av de tre främsta leverantörerna av CCaaS i Europa år 2020. Baserat i Norge, och med kontor runt om i Skandinavien, Europa, Storbritannien och Asien arbetar Puzzel med över 900 kunder i 40 länder, hjälper dem till framgång inte bara över röstkanalen, online-upplevelser och djupare engagemang från medarbetarna. Mer information finns på www.puzzel.se.