5. Puzzel förvärvar det svenska säljlösningsföretaget S2 Communications

Puzzel förvärvar det svenska säljlösningsföretaget S2 Communications

Det nya tillskottet till Puzzel-familjen utgör ännu en milstolpe i företagets vision om att kunna driva framtidens handel framåt med smarta lösningar.

Stockholm, den 1 november 2022: Puzzel, en ledande leverantör av kontaktcenterlösningar (CCaaS) i Europa, har idag meddelat att man har förvärvat den svenska försäljningsplattformen S2.
Med S2:s smarta försäljningslösning i Puzzels kundtjänstplattform kommer Puzzels kunder kunna förbättra sin kundtjänstupplevelse genom att lägga till funktionen för utgående samtal till sin service och på så sätt koppla samman kontaktcenter och försäljning så att kunden ansluts till flera olika beröringspunkter.
Puzzels VD, Frederic Laziou, säger: ”När 60 % av kunderna berättade att det känns som att de pratar med olika företag när de pratar med kundtjänst och när de pratar med säljavdelningen, förstod vi att det fanns en lucka där emellan som skapar avbrott i det sätt som många B2C-varumärken betjänar sina kunder på.
Vi är väldigt glada över att S2 blir en del av Puzzel. Deras kraftfulla lösning kan ge vår kundbas den möjlighet till utgående samtal som de behöver i sin kundtjänststrategi för att förbättra kundupplevelsen över alla beröringspunkter.”
Med huvudkontor i Uppsala hjälper S2:s teknik försäljningsorganisationer att öka sina intäkter genom att automatisera manuella försäljningsuppgifter och ge agenterna mer tid till telefonsamtal med befintliga och framtida kunder. S2 ökar agentens produktivitet och erbjuder en utmärkt användarupplevelse som ger en lägre personalomsättning och gör att agenterna blir nöjdare på jobbet. Med S2 kan cheferna också konfigurera systemet och anpassa det till försäljningsprocessen, visualisera alla KPI:er som är viktiga för dem och få insikter i realtid som hjälper dem att förbättra försäljningsprestationen.
En av S2:s kunder har sett att försäljningen har ökat med 13 % under det första året och en annan kund har sett en ökning på 100 % av antalet inbokade försäljningsmöten.
Puzzel kommer att integrera S2:s funktioner i sin molnbaserade kontaktcenterlösning.
S2 är Puzzels fjärde förvärv på bara tre år. Företaget köpte ärendehanteringsplattformen Logicalware i december 2019, personalhanteringslösningen U-WFM i april 2020 och samtalsplattformen Vergic så sent som i september i år. Puzzels möjligheter att erbjuda sammankopplade upplevelser i alla kanaler för agenter och kunder bara växer.
Morgan Sandberg, VD på S2, kommenterar förvärvet: ”Det ska bli väldigt spännande att bli en del av Puzzels snabbväxande och innovativa team. Våra tekniker kompletterar varandra perfekt och våra kulturer är redan en och samma. Båda våra företag delar ett skandinaviskt arv som har en kraftig påverkan på hur vi ser på kund- och personalvård. Vi är här för att göra livet lättare för kontaktcenter och försäljningsagenter så att de blir nöjda, stannar längre i verksamheten och levererar bättre resultat.”

Besök www.puzzel.se eller anmäl dig till vårt webinar här om du vill veta mer.

Puzzel är den ledande europeiska leverantören av lösningar för kontaktcenter i molnet. Varje dag använder mer än 1100 organisationer i 40 länder vår programvara när de levererar smarta kundupplevelser genom att förena styrkan i balansen mellan människa och teknik för att betjäna kunder med empati på ett ändamålsenligt och effektivt sätt. Puzzel-plattformen gör det möjligt för organisationer att skapa innehållsrika resor för sina kunder med en blandning av servicekanaler för personlig betjäning och för självbetjäning som ger människor friheten att välja när, var och hur de ska få hjälp. Artificiell intelligens utnyttjas vid varje kontaktpunkt för att automatisera uppgifter, ge insikter och leverera personlig service och support. Puzzel inkluderar också en svit med produktivitets- och planeringsverktyg för att ge chefer och kundtjänstagenter möjlighet att nå sina mål och kontinuerligt förbättra sina prestationer. Med mer än 20 års erfarenhet i branschen är Puzzel den CCaaS-leverantör som organisationer litar på när varje ögonblick är viktigt. För mer information, besök vår hemsida.

Om S2

S2 är en ledande svensk försäljningsplattform med kontor i Uppsala. S2 hjälper försäljningsorganisationer att öka sina intäkter genom att optimera agenternas tid under säljresorna och ge dem snabb och enkel tillgång till kundinformation så att kunderna blir nöjdare och köper mer.
Med hjälp av lösningen kan varumärken och försäljningsorganisationer förbättra agenternas produktivitet och effektivt engagera sin kundbas på försäljningsstället. S2-tekniken inkluderar en smart automatisk ringmotor, ett dirigeringssystem som matchar ihop agenter och kunder utifrån valda kriterier, ett bokningssystem med geolokalisering för kundmöten öga mot öga, rapporter i realtid och tredjepartsintegrationer med e-signatur och betalningssystem.
S2 Communications grundades av Morgan Sandberg, Ulf de Albuquerque Sahlin och Pär Wästberg. Besök www.s2.se för mer information.