5. Puzzel: Den kundcentrerade kontaktcenterleverantören uppnår en anmärkningsvärd NPS-nivå på hela 37 poäng

Stockholm, 28 mars 2023: Puzzel, en ledande europeisk leverantör av Contact Centre as a Service (CCaaS), meddelar att de har uppnått en Net Promoter Score (NPS) på hela 37 för år 2022, en ökning av 4 från år 2021. Poängen återspeglar en hög nivå av kundnöjdhet och lojalitet gentemot företagets produkter och tjänster.

NPS är ett värde som används för att mäta kundlojalitet och nöjdhet. Det sträcker sig från -100 till 100 och beräknas baserat på svaren på en enkel fråga:

“Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera Puzzel till en vän eller kollega?”

Puzzels NPS-poäng på 37 är ett bevis på företagets förmåga att erbjuda exceptionell kundservice och kundfokus.

Skaparna av NPS-metriken, Bain & Company, säger att även om en NPS-poäng över 0 är bra, är allt över 20 fantastiskt!

Som en del av Puzzels “customer success”-strategi genomför Puzzel en årlig NPS-undersökning samt regelbundna undersökningar för att identifiera områden till förbättring.

“Puzzel är stolta att ha uppnått en NPS-poäng på 37. Detta är ett bevis på att vi lyckas med vårt uppdrag som är att göra det möjligt för varumärken att leverera exceptionella upplevelser för sina kunder genom att kombinera teknologi och människor – allt för att skapa livslånga relationer”, säger Jo Sverre Lindem, Chief Customer Officer på Puzzel.

“Hos Puzzel värderar vi behoven och förväntningarna hos våra kunder framför allt annat. För oss är att sätta kunden först inte en strategi – det är en kultur!” tillägger Jo Sverre Lindem.

Puzzel är stolta över att ha byggt en stark relation med sina kunder och fortsätter fokusera på att leverera lösningar och exceptionell service för att möta sina kunders behov.

Puzzels NPS-poäng på 46 är en betydande prestation och förstärker företagets position som en pålitlig partner för företag som vill förbättra sina kundupplevelser.

Företagets mål för kundnöjdhet återspeglas i sina ansträngningar i att leverera lösningar som hjälper företag att ligga steget före i en snabbt och föränderlig affärsmiljö.

Puzzel är den ledande europeiska leverantören av lösningar för kontaktcenter i molnet (CCaaS). Varje dag använder mer än 1100 organisationer i 40 länder vår plattform när de levererar smarta kundupplevelser genom att förena styrkan i balansen mellan människa och teknik för att betjäna kunder med empati på ett ändamålsenligt och effektivt sätt.

Puzzel-plattformen gör det möjligt för organisationer att skapa innehållsrika resor för sina kunder med en blandning av servicekanaler för personlig betjäning och för självbetjäning som ger människor friheten att välja när, var och hur de ska få hjälp. Artificiell intelligens utnyttjas vid varje kontaktpunkt för att automatisera uppgifter, ge insikter och leverera personlig service och support.

Puzzel inkluderar också en svit med produktivitets- och planeringsverktyg för att ge chefer och kundtjänstagenter möjlighet att nå sina mål och kontinuerligt förbättra sina prestationer. Med mer än 20 års erfarenhet i branschen är Puzzel den CCaaS-leverantör som organisationer litar på när varje ögonblick är viktigt. För mer information, besök vår hemsida.