5. Senaste versionen av Connect från Puzzel ger nya integrationsmöjligheter och funktionalitet för ökad produktivitet och kundnöjdhet

Den senaste versionen av Connect, en flerkanalig molnbaserad kontaktcenterlösning från Puzzel (tidigare Intelecom) har nya funktioner för chatt, wallboards, arkiveringsfunktioner samt en standardintegration till CRM-systemet Zendesk. Nyheterna är utformade för att ge ännu bättre anpassningsmöjligheter av kontaktcentret samt öka agentproduktiviteten och leverera en snabbare och mer personlig kundupplevelse

– Vi letar ständigt efter nya sätt att hjälpa våra kunder att skapa bästa möjliga miljöer för kundbemötande. Vår teknik länkar sömlöst med ledande kundrelationssystem (CRM) som Salesforce.com, Microsoft Dynamics och nu även med Zendesk, allt för att driva effektivitet och mervärde till våra kunder, säger Marlene Häggström, kommunikations- och marknadschef hos Puzzel i Sverige. Agenter ska alltid ha relevant kundinformation lättillgänglig för meningsfull interaktion med kunder och exceptionell kundservice.

Nyheter i den senaste versionen av Puzzel Connect inkluderar större anpassningsmöjligheter av chattfunktionen och att kunder kan skapa flera inmatningsfält för att ge agenter mer information om kunden och deras ärende redan innan chatten startas. Detta sparar tid och leder till snabbare och mer effektiva kontakter. När en agent svarar med en webbadress skapas en lättläst hyperlänk automatiskt oavsett om en fast eller mobil enhet används, vilket gör webbchatt effektivare för både agenter och kunder.

Puzzel har vidare förbättrat funktionaliteten för wallboards för att motivera kontaktcenteragenter. Det är nu möjligt att skapa wallboards för förteckningar över namngivna agenter för att visa individuellt eller i grupputvärderingar mot Key Performance Indicators (KPI). Detta gör det möjligt för kontaktcenteradministratörer att se kritisk statistik som till exempel antal samtal som besvaras, genomsnittlig handläggningstid och sedan kan man välja att mäta prestanda mot den enskilda agentens personliga mål samt mot hela gruppens KPI:er.

De senaste förbättringarna i Mediearkivet adresserar ett växande behov i en flerkanalig kontaktcentermiljö där agenter enkelt kan hitta röstinspelningar, chattloggar och e-post; allt på samma plats. Till exempel när ett e-postmeddelande är registrerat och när det besvaras, visas det i Mediearkivet med en länk tillbaka till det ursprungliga meddelandet. Detta ger en stark verifieringskedja från början till slut.

För mer information besök www.puzzel.se eller kontakta:

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel AB
T: +46 (0) 738 523 403
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Om Puzzel

Puzzel (tidigare Intelecom) är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 17 års erfarenhet en av de första i världen att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Företaget startade 1998 i Norge, där koncernen fortfarande har sitt huvudkontor. Idag består organisationen av 220 medarbetare som sitter i Norge, Sverige, Danmark och Storbritannien. Inom verksamheten finns ett tydligt fokus på innovation och företaget jobbar ständigt med teknik- och produktutveckling och är positionerade som utmanare i Gartner Magic Quadrant för molnbaserade kontaktcenterlösningar i Västeuropa.

Puzzels kontaktcenterlösning är mycket flexibel och skalbar och integrerar sömlöst med en mängd andra applikationer och är en av få kontaktcenterlösningar som är sant flerkanalig. Agenter kan hantera ärenden på telefon, e-post, chatt, sociala medier och SMS i samma användargränssnitt.

För mer information se: www.puzzel.se