5. Marlin Equity Partners förvärvar Puzzel och stödjer ytterligare tillväxt

Marlin Equity Partners förvärvar Puzzel och stödjer ytterligare tillväxt

Puzzel, en ledande europeisk leverantör av omnikanal- och molnbaserade kontaktcenterlösningar, offentliggör idag att företaget har fått ny ägare och tillväxtkapital från Marlin Equity Partners (”Marlin”), ett globalt investmentbolag som förvaltar över 6,7 miljarder dollar. Puzzels omnikanal- och molnbaserade kontaktcenterlösning (“CCaaS”) har kunder över hela världen och effektiviserar företagens kunddialog via telefoni, email, webbchatt och sociala medier.

”Puzzels ledande position på marknaden, kunniga medarbetare och innovativa teknologi ger oss en bra utgångspunkt för fortsatt tillväxt och expansion”, säger Børge Astrup, VD för Puzzel. ”Marlin har ett antal succéhistorier med sig från samarbeten med andra snabbväxande mjukvaruföretag. Vi ser fram emot att samarbeta med våra nya ägare för att förverkliga vår strategi för fortsatt tillväxt, att kunna erbjuda nya funktioner till våra kunder och expandera till nya marknader.”

”Vi ser Puzzel som ett företag med en omfattande omnikanal-CCaaS-lösning som både är skalbar och flexibel samt utformad för att stödja kontaktcenter i alla storlekar”, säger Mike Wilkinson, vice president för Marlin. ”Företaget har haft god tillväxt i hela Europa och har fått god respons och erkännande från stora och välkända företag. Vi ser fram emot att arbeta med Puzzel och deras solida och erfarna ledning i sökandet efter nya partnerskap, investeringar i produktportföljen och ytterligare expansion av företagets geografiska närvaro.”

Børge Astrup
CEO Puzzel AS
E: borge.astrup@puzzel.com

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel AB
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Puzzel är en ledande leverantör av molnbaserade kontaktcenterlösningar och var bland de första som utvecklade ett molnbaserat kontaktcenter. Idag kombinerar Puzzel omni-kanalteknologi med artificiell intelligens för att tillhandahålla kompletta lösningar för kunddialog i den digitala tidsåldern. År 2018 utvärderades Puzzel för fjärde året i rad av analysföretaget Gartner som utmanare i Gartner´s Magic Quadrant for Contact Centre as-a- Service i Västeuropa. Puzzels styrka ligger i lösningens funktionalitet, starka tillväxt, bra kundsupport och förståelse för kundens affärsbehov. Bolaget har huvudkontor i Oslo och kontor på sex europeiska marknader, inklusive Storbritannien.

För mer information besök www.puzzel.se

Om Marlin Equity Partners

Marlin Equity Partners är ett globalt investmentbolag som förvaltar över 6,7 miljarder dollar. Bolaget fokuserar på att ge investerare, aktieägare och andra intressenter skräddarsydda lösningar som möter deras affärs- och likviditetsbehov. Marlin investerar i företag i flertalet branscher där Marlins kapitalbas, branschrelationer och omfattande nätverk av operativ kompetens stärker möjligheterna och värdet för varje företag. Sedan starten har Marlin, genom sina fonder och intresseföretag, genomfört över 140 förvärv. Företaget har huvudkontor i Los Angeles, Kalifornien och filial i London.

För mer information besök www.marlinequity.com