5. Kivra framtidssäkrar med hjälp av Puzzel

Kivra framtidssäkrar med hjälp av Puzzel

Säker digital kommunikation är framtiden och det är vad Kivra byggt sin tjänst kring. Allt tyder på att de har rätt. Bara under årets två första månader har 200 000 personer skaffat en säker digital brevlåda hos Kivra. Samtidigt har ytterligare hundratals nya företag, myndigheter och organisationer börjat skicka post via Kivra. Totalt är det idag över 2 miljoner svenskar som använder Kivras tjänst. Det ställer stora krav på en bra kundtjänst och Kivra tar därför Puzzel till sin hjälp.

Regelverket i den nya personuppgiftshanteringen (GDPR) skärper kraven på att leverera känslig information digitalt på ett säkert sätt. Kivra tillhandahåller en säker digital plattform för post är därmed länken mellan företag, myndigheter och privatpersoner. Istället för ett vanligt kuvert i brevlådan får de anslutna personerna e-postavisering att det nu finns ett brev att läsa digitalt genom att logga in sig på Kivra, t ex ett brev från Skatteverket eller från Försäkringskassan. Nu har Kivra tagit hjälp av Puzzels kontaktcenterlösning för att ge ännu bättre kundservice samt säkerställa att kundtjänsten håller sig i teknikens framkant.

”Kivra växer oerhört snabbt och för oss är det viktigt att vi fortsätter leverera en bra supporttjänst. Det innebär att vi behöver möjligheter för att växa i våra egna system, och inte nödvändigtvis växa i samma takt i antal kundtjänstmedarbetare. För att få den ekvationen att hänga ihop behöver vi bra och framtidssäkrad teknologi. Jag kan lita på att Puzzel ligger i framkant av den tekniska utvecklingen när det gäller ärendehantering och att de därmed förser oss med ny kunskap och nya idéer som vi kan implementera löpande.”, säger Isabelle Hooshidar, kundtjänstchef Kivra.

Kivra började samarbetet med Puzzel förra året. Isabelle Hooshidar tycker det gick väldigt smidigt att driftsätta och hon är mycket nöjd:
”Det har blivit ett stort lyft och vi har fortfarande mycket att lära oss för systemet har så många möjligheter. Det är en trygghet för mig som kundtjänstchef att veta att jag alltid kan få vägledning så att vårt supportteam och kundtjänst alltid kan ligga i teknisk framkant”, avslutar hon.

För mer information vänligen se www.puzzel.se eller kontakta:

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef Puzzel AB
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Puzzel är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 20 års erfarenhet en av de första att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Puzzel omfattar även ledande mobila meddelandetjänster och interaktiva betalninglösningar och levererar en flexibel och anpassningsbar plattform för alla typer av kundinteraktion. Allt för att möta dagens behov av omnikanallösningar i mobila kontaktcentermiljöer.

Puzzel kan anpassas så att allt från en till flera tusen agenter kan betjäna sina kunder via valfri enhet från vilken plats som helst och med sömlös integration med alla tänkbara applikationer.