5. Frost & Sullivan utser Puzzel till årets företag 2023 för sina innovativa kontaktcenterlösningar och avancerade AI-funktioner

San Antonio, TX – 8 augusti 2023Frost & Sullivan har undersökt branschen för molnbaserade kontaktcenter (CCaaS) och baserat på sin utvärdering belönar de Puzzel med utmärkelsen “European Company of the Year 2023”.

Puzzel är en marknadsledande europeisk CCaaS-mjukvaruleverantör (Contact Center as a Service) med över 20 års erfarenhet som hjälper företag och organisationer att leverera en överlägsen kundupplevelse (CX) genom att kombinera mänsklig kontakt och empati med AI baserade lösningar för självservice och automation.

Puzzels produktsvit innefattar en omfattande uppsättning verktyg för kundinteraktion, analys och planering för ökad produktivitet samt förbättrad CX. Detta gör det möjligt att automatisera uppgifter och leverera en personlig service tillsammans med feedback och insikter i realtid genom en kombination av live- och självbetjäningsverktyg. Detta gör det möjligt för organisationer att snabbt möta ständigt föränderliga utmaningar i en digital tidsålder.

Puzzels toppmoderna lösningar effektiviserar arbetsflöden för agenter, ökar produktiviteten och bidrar till att driva affärstillväxt. Exempelvis rapporterar kunder som använder Puzzels lösning för digital kunderinteraktion (Digital Engagement), genomgående 60% färre inkommande samtal ihop med en genomsnittlig kostnadsminskning på 50% per serviceärende och en lösningsgrad på över 90% av ärendena vid den första kontakten. Kunder som använder lösningen i försäljningssammanhang rapporterar samtidigt en 35% förbättring i konverteringsgrad vilket bidrar till en bättre tillväxt.

“Puzzels imponerande framgångar är ett direkt resultat av dess kundcentrerade arbetssätt. Företaget förstår branschens ständigt föränderliga behov och strävar efter att skapa skräddarsydda lösningar som uppfyller dessa krav. Genom att arbeta nära sin kundpanel får Puzzel ovärderliga insikter och feedback. Puzzel använder denna information i sin produktutvecklingsprocess och ger personlig vägledning till kunderna, vilket ger optimala resultat”, säger Riana Barnard, Best Practices Research Analyst på Frost & Sullivan.

Företagets mycket mångsidiga produktsvit kan integreras med de flesta tredjepartsapplikationer, från CRM (Customer Relationship Management) till säkra betalningssystem. Dessutom kombinerar Puzzels kundserviceplattform Omnikanal-teknik och artificiell intelligens (AI) för att leverera meningsfulla insikter och ge support i rätt tid. För att uppnå enastående resultat använder Puzzel sina sofistikerade AI-baserade funktioner som inkluderar teknik, såsom intelligenta virtuella assistenter, NLU språkbehandling, Chat Bots, Voice Bots beteendeanalys och taligenkänning ihop med andra banbrytande funktioner.

Idag arbetar Puzzel ständigt med förnyelse för att hålla sig i framkant av tekniken. Som ett resultat av detta är företaget väl positionerat för att dra nytta av potentiella framtida tillväxtmöjligheter och fortsatt stärka sitt starka ledarskap med effektiva strategier på den europeiska CCaaS-marknaden.

“Djup lokal kunskap om marknader stärker Puzzels kundcentrerade fokus. Frost & Sullivan berömmer särskilt Puzzel för att utnyttja AI, maskininlärning och automatisering för att göra interaktioner ännu mer personliga och effektiva genom att sätta kundens avsikt och sammanhang i skarpare fokus”, säger Bernardin Arnason, Industry Principal ICT på Frost & Sullivan.

Varje år delar Frost & Sullivan ut ett “Company of the Year” pris till den organisation som uppvisar excellens när det gäller tillväxtstrategi och genomförande inom sitt område. Utmärkelsen belönar en hög grad av innovation i produkter, teknik och ledarskapet, när det gäller att skapa kundvärde och uppnå marknadspenetration.

Frost & Sullivan Best Practices Awards uppmärksammar företag på olika regionala och globala marknader för enastående prestationer och överlägsen prestanda inom ledarskap, teknisk innovation, kundservice och strategisk produktutveckling. Branschanalytiker jämför marknadsaktörer och mäter resultat genom djupintervjuer, analyser och omfattande sekundär forskning för att identifiera bästa praxis i branschen.

“Att Frost & Sullivan har utsett Puzzel till årets företag 2023 är ett bevis på det orubbliga engagemanget och den innovativa andan hos vårt fantastiska team, liksom vårt nära samarbete med våra kunder. Vi är mycket stolta över att leverera exceptionella upplevelser genom våra lösningar för kundengagemang och utnyttja avancerad AI-teknik för att revolutionera kontaktcenterbranschen. När vi nu går vidare kommer vi att fortsätta att tänja på gränserna för AI och se till att våra kunder håller sig i framkant inom CX”, kommenterar Frederic Laziou, VD för Puzzel.

För att läsa mer om Puzzel och Frost & Sullivan Company of the Year Award, ladda ner rapporten på denna sida: https://www.puzzel.com/se/arets-foretag/

Om Frost & Sullivan

Under sex decennier har Frost & Sullivan varit världsberömt för sin roll när det gäller att hjälpa investerare, företagsledare och regeringar att navigera i ekonomiska förändringar och identifiera omvälvande teknik, megatrender, nya affärsmodeller och företag att agera, vilket resulterar i ett kontinuerligt flöde av tillväxtmöjligheter för att driva framtida framgång. Kontakta oss: Starta diskussionen.

Puzzel är den ledande europeiska leverantören av lösningar för kontaktcenter i molnet (CCaaS). Varje dag använder mer än 1100 organisationer i 40 länder vår plattform när de levererar smarta kundupplevelser genom att förena styrkan i balansen mellan människa och teknik för att betjäna kunder med empati på ett ändamålsenligt och effektivt sätt.

Puzzel har blivit erkänd som den mest innovativa europeiska kontaktcenterleverantören enligt Frost & Sullivans rapport “2023 European Cloud Contact Center Frost Radar” och även utsett till “Årets företag 2023”!

Puzzes plattform gör det möjligt för företag och organisationer att skapa de mest effektiva kundresorna för sina kunder med en blandning av servicekanaler för personlig betjäning och för självbetjäning som ger människor friheten att välja när, var och hur de ska få hjälp.

Puzzel inkluderar också en svit med produktivitets- och planeringsverktyg för att ge chefer och kundserviceagenter möjlighet att nå sina mål och kontinuerligt förbättra sina prestationer. Med mer än 20 års erfarenhet i branschen är Puzzel den CCaaS-leverantör som organisationer litar på när varje ögonblick är viktigt.