5. Puzzel är för andra året i rad positionerad som utmanare i Gartners magiska kvadrant för kontaktcenter som tjänst i Västeuropa

Utvärderingen är baserad på företagets vision samt förmåga att leverera

Puzzel (tidigare Intelecom) en ledande Europeisk leverantör av flerkanaliga molnbaserade kontaktcenterlösningar, har idag meddelat att de för andra året i rad har positionerats som en Challenger i Gartners magiska kvadrant för kontaktcenter som tjänst i Västeuropa.

– I år inkluderade kriterierna en hög viktning baserat på produktstrategi och kunderfarenheter, som en del av den totala utvärderingen vilken innefattar företagets vision samt förmåga att leverera”, säger Børge Astrup, CEO för Puzzel. – Att Puzzel återigen är med i Gartner Magic Quadrant ser vi som ett erkännande av vår strävan att ta omni-kanalig kundservice till nästa nivå. Endast genom att jobba med med en partner med robust och säker teknik kan företag och organisationer övergå till nästa generations kundservice.

Under de senaste tre åren har Puzzels försäljning ökat med 179% med en genomsnittlig årlig försäljningstillväxt på 41%. I Sverige har många kända verksamheter sett värdet av Puzzels lösningar det senaste året, inklusive Linas Matkasse, Svedea och St1. I tillägg fortsätter den internationella tillväxten med många nya kunder under de senaste 12 månaderna, såsom den digitala Hotline och transportföretaget Movia i Danmark, Norwegian State Educational Loan Fund (Lånekassen) och Euroflorist i Norge samt byggvaruhuset Knauf och den offentliga institutionen Ofstead i Storbritannien. Med flera produktlanseringar under 2016 fortsätter den snabba utvecklingstakten med nya funktioner som WebRTC baserad softphone, strukturerad chatt och standardiserade integrationer till Oracles Siebel CRM samt Unified Service Desk för Microsoft Dynamics CRM.

Børge Astrup fortsätter: – De flesta företag önskar utveckla sin kundservice till flera kanaler och att bli mer effektiva och kundfokuserade i samtliga kanaler. Många företag ser värdet i att hantera både telefoni och elektroniska kanaler hos en enda leverantör. Puzzel gör det möjligt att routa inkommande ärenden, hantera köer, samt eskalera ärenden på tvärs av kanalerna, och ger därmed en sann omni-kanals upplevelse för nästa generations kundservice. Vi är dedikerade och kommer fortsatt investera i både existerande och nya marknader vilket ses tex i vårt partnerskap med Telenor och öppnandet av ett nytt kontor i Bulgarien.

För mer information besök www.puzzel.se eller kontakta:

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel AB
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Om Gartners magiska kvadrant Gartner rekommenderar ingen leverantör, produkt eller tjänst som beskrivs i företagets forskningspublikationer. Man råder inte heller teknologianvändare att välja enbart de leverantörer som fått de högsta omdömena eller andra utnämningar. Gartners forskningspublikationer innehåller åsikter som uttalats av Gartners forskningsorganisation och innehållet bör inte tolkas som en deklaration av fakta. Gartner friskriver sig från alla garantier, uttalade eller underförstådda, med hänsyn till denna studie, inklusive samtliga garantier gällande säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Gartner, Magic Quadrant for Contact Center as a Service, Western Europe, Steve Blood, Drew Kraus, Daniel O’Connell, 24 Oktober 2016.

Om Puzzel

Puzzel (tidigare Intelecom) är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med nästan 20 års erfarenhet en av de första i världen att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Företaget startade 1998 i Norge, där koncernen fortfarande har sitt huvudkontor. Idag består organisationen av 220 medarbetare som sitter i Norge, Sverige, Danmark, Bulgarien och Storbritannien. Inom verksamheten finns ett tydligt fokus på innovation och företaget jobbar ständigt med teknik- och produktutveckling och är positionerade som utmanare i Gartner Magic Quadrant för molnbaserade kontaktcenterlösningar i Västeuropa.

Puzzels kontaktcenterlösning är mycket flexibel och skalbar och integrerar sömlöst med en mängd andra applikationer och är en av få kontaktcenterlösningar som är sant flerkanalig. Agenter kan hantera ärenden på telefon, e-post, chatt, sociala medier och SMS i samma användargränssnitt. För mer information se: www.puzzel.se