5. Puzzel är för tredje året i rad positionerade som utmanare i Gartners magiska kvadrant för kontaktcenter som tjänst i Västeuropa

Puzzel (tidigare Intelecom) har för tredje året i rad positionerats som utmanare i Gartners magiska kvadrant för kontaktcenter som tjänst i Västeuropa.*

”Uthållighet är grundläggande för all affärsverksamhet i en snabbt föränderlig värld.” säger Børge Astrup, VD för Puzzel. “Vi är övertygade om att några skäl till att vi förbättrar vår position inom kvadranten för utmanare från förra året och att vi är med i utvärderingen i år igen, är vår 20-åriga erfarenhet samt att vi målmedvetet fokuserar på att alltid hjälpa våra kunder med att ta deras kunddialoger till nästa nivå.”

Puzzel är en omni-kanalleverantör av molnbaserade kontaktcenterlösningar, med en hög grad av flexibilitet och skalbarhet i sina lösningar och kan stödja såväl mindre som globala företag med tusentals agenter i sina kontaktcentra. Det senaste året har varit en milstolpe för Puzzel, som har nytt namn, ny varumärkespositionering, expanderat verksamheten i Finland och Bulgarien samt vidareutvecklat en ny stor kunds kontaktcenterlösning i hela Norden.

Børge Astrup fortsätter: “Det har varit ett mycket positivt år för oss, med vår nya branding, expansion i Östeuropa och en viktig ny kund via ett strategiskt avtal med If, som är Nordens och Baltikums största försäkringsbolag. If har 3,6 miljoner kunder och cirka 6 800 anställda och de valde Puzzel för att stödja sina planer på att skapa Europas största molnbaserade kontaktcenter med ca 3 400 agenter. Vi ser att fler och fler företag önskar internationella kontaktcenters med en enhetlig lösning över flera länder, och med vårt molnbaserade erbjudande har vi de moderna lösningar som marknaden efterfrågar.”

*Gartner, “Magic Quadrant for Contact Center as a Service, Western Europe,” Steve Blood, Drew Kraus, Simon Harrison, Daniel O’Connell, 18 October 2017.

För mer information vänligen se www.puzzel.se eller kontakta:

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel AB
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Om Gartners magiska kvadrant

Gartner rekommenderar ingen leverantör, produkt eller tjänst som beskrivs i företagets forskningspublikationer. Man råder inte heller teknologianvändare att välja enbart de leverantörer som fått de högsta omdömena eller andra utnämningar. Gartners forskningspublikationer innehåller åsikter som uttalats av Gartners forskningsorganisation och innehållet bör inte tolkas som en deklaration av fakta. Gartner friskriver sig från alla garantier, uttalade eller underförstådda, med hänsyn till denna studie, inklusive samtliga garantier gällande säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Puzzel (tidigare Intelecom) är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 20 års erfarenhet en av de första att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Puzzel omfattar även ledande mobila meddelandetjänster och interaktiva betalninglösningar och levererar en flexibel och anpassningsbar plattform för alla typer av kundinteraktion. Allt för att möta dagens behov av omnikanallösningar i mobila kontaktcentermiljöer.

Puzzel kan anpassas så att allt från en till flera tusen agenter kan betjäna sina kunder via valfri enhet från vilken plats som helst och med sömlös integration med alla tänkbara applikationer.

För mer information besök www.puzzel.se