5. Puzzel utökar funktionaliteten för sociala medier med direkt integration med WhatsApp och Trustpilot.com

Senaste förbättringen i Puzzels molnbaserade kontaktcenterlösning inkluderar en ny plattform för sociala medier och närmare integration med Microsoft Dynamics 365. Detta för att erbjuda en komplett omni-kanalupplevelse

Puzzel har meddelat ny funktionalitet i den senaste versionen av sin molnbaserade kontaktcenterlösning. Detta för att optimera agenternas användarupplevelse och kunna erbjuda ett bredare utbud av kommunikationsmöjligheter via sociala medier för användarna. Företagets nya agentapplikation innehåller nu en ny plattform för sociala medier, med direktintegration med WhatsApp Messenger och Trustpilot.com, en plattform för att lämna omdömen. Samtidigt har Puzzel integrerat Microsoft Dynamics 365 direkt i kärnapplikationen för att förbättra tillgängligheten av CRM-information i ett och samma användargränssnitt.

Christian Thorsrud, produktchef på Puzzel, säger: “Eftersom fler och fler kunder använder sociala medier för att kommunicera med företag och organisationer, har kontaktcenter börjat ta fullt ansvar för att hantera dessa interaktioner på uppdrag av hela företaget. Den senaste versionen av vår produkt erbjuder kontaktcenter den flexibilitet de behöver för att snabbt lägga till nya sociala medier, så att de kan erbjuda den snabba feedbacken som dagens digitala kunder förväntar sig. Vår nya agentapplikation kan skräddarsys efter användarens behov och med djup integration i CRM-system till exempel Microsoft Dynamics får agenterna tillgång till all information som de behöver för att förstå och förutsäga kundernas behov. Detta hjälper dem att leverera en snabbare, mer personlig och ännu bättre kundupplevelse”.

Genom att använda Puzzels nya agentapplikation kan agenter kombinera telefoni- och skriftliga kanaler, samt de senaste WhatsApp- och Trustpilot.com-kanalerna. Dessa kan kombineras sömlöst för att möjliggöra flera kunddialoger samtidigt över flera kanaler. Agenter kan också konfigurera applikationen via Widgets så att varje kundhanterare får den information och funktionalitet som är mest relevant för hen i olika situationer, utan att behöva hoppa mellan olika skärmar eller popup-fönster.

Den senaste versionen av Puzzels kontaktcenterlösning är tillgänglig från 30 april 2019.

För mer information vänligen se www.puzzel.se eller kontakta:

Thomas Rødseth
CTO
Puzzel AS
E: thomas.rødseth@puzzel.com

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel AB
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Puzzel är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 20 års erfarenhet en av de första att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Puzzel omfattar även ledande mobila meddelandetjänster och interaktiva betalninglösningar och levererar en flexibel och anpassningsbar plattform för alla typer av kundinteraktion. Allt för att möta dagens behov av lösningar för effektiv kunddialog.

Puzzel kan anpassas så att allt från en till flera tusen agenter kan betjäna sina kunder via valfri enhet från vilken plats som helst och med sömlös integration med alla tänkbara applikationer.

Puzzel har huvudkontor i Oslo, samt dotterbolag i Storbrittanien, Sverige, Danmark, Finland samt Bulgarien