5. Puzzel lanserar Agent Assist som med hjälp av artificiell intelligens (AI) stöttar medarbetare i kontaktcentret

Den senaste versionen av Puzzels molnbaserade kontaktcenterlösning fångar upp, analyserar och registrerar kundens humör och sinnesstämning. Allt i syfte att förbättra kunddialogen och effektivisera kundtjänsten.

Puzzel har lanserat nya funktioner i sin molnbaserade kontaktcenterlösning, designade för att ge en ny dimension till medarbetarna i kontaktcentret (agenter) och företagens självbetjäningsfunktioner. Puzzels Agent Assist, som är baserad på artificiell intelligens (AI), ger agenterna omedelbar tillgång till viktig information från ett brett spektrum av applikationer, inklusive CRM-system, chattbots och kunskapsbaser. Agenten kan dra nytta av förbättrade funktioner som fångar upp och registrerar kundens humör baserat på både tidigare och pågående samtal. Denna möjlighet ger viktig kunskap som kan bidra till att förbättra kundupplevelsen på ett proaktivt sätt. Agent Assist distribueras genom Puzzels flexibla agentapplikation, som också möjliggör integration med Microsoft Dynamics 365 och Salesforce.com.

Kristoffer Lundnes, Vice President Innovation på Puzzel kommenterar: ”Kunders förväntningar på snabb och exakt dygnet-runt-kundservice ökar. Många kontaktcenter litar på självbetjäning för att tillgodose detta växande behov. Även om många agenter gärna har utmaningar där de måste hantera specifika och komplexa förfrågningar, förväntas de samtidigt leverera högkvalitativ kundservice på ett effektivt sätt. Kontaktcenteransvariga har också en utmaning i att kunna genomföra nödvändig utbildning så att de kan säkra erfarna och kunniga medarbetare.”

Den senaste versionen av Puzzels kontaktcenter hjälper agenter och kontaktcenteransvariga i det dagliga arbetet. Agent Assist är ett värdefullt verktyg som låter agenten samla information från olika system i en enda applikation.

Med Agent Assist får agenten den information som är mest relevant för inkommande kundärenden utan att behöva växla mellan skärmar eller använda popup-fönster. Lösningen använder artificiell intelligens för att snabbt och effektivt leta reda på viktig information från olika datakällor. Detta gör applikationen genom att analysera och tyda språkbruk och sinnesstämning i konversationen. Informationen används av Agent Assist för att erbjuda medarbetarna i kontaktcentret förslag på svarsalternativ och lösningar på kundens frågor. Agenterna kan också själv använda befintlig kundinformation och kommunikation för att vidareutveckla den kunskap som finns i Agent Assist.

Kristoffer Lundnes tillägger: ”Agent Assist ger fem viktiga fördelar som hjälper företagen att övervinna de största utmaningar som kontaktcenter står inför. Vår senaste produkt är designad för att ännu snabbare ge kunderna korrekt information, öka chansen att ärendet kan lösas vid första kundkontakten, förbättra kundnöjdheten, minska den genomsnittliga hanteringstiden samt förenkla utbildning av nyanställda. Agent Assist är redan i produktion och samlar in information från en mängd datakällor. Det är en allt-i-ett-lösning som maximerar potentialen i dagens växande samling av verktyg för artificiell intelligens som kommer att effektivisera kundtjänster och förbättra kundupplevelsen.

Den senaste versionen av Puzzels kontaktcenterlösning är nu tillgänglig.

För mer information vänligen se www.puzzel.se eller kontakta:

Kristoffer Lundnes
Vice President Innovation
Puzzel AS
T: + 47 419 15 597
E: kristoffer.lundnes@puzzel.com

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel AB
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Puzzel är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 20 års erfarenhet en av de första att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Puzzel omfattar även ledande mobila meddelandetjänster och interaktiva betalninglösningar och levererar en flexibel och anpassningsbar plattform för alla typer av kundinteraktion. Allt för att möta dagens behov av lösningar för effektiv kunddialog.

Puzzel kan anpassas så att allt från en till flera tusen agenter kan betjäna sina kunder via valfri enhet från vilken plats som helst och med sömlös integration med alla tänkbara applikationer.

Puzzel har huvudkontor i Oslo, samt dotterbolag i Storbritannien, Sverige, Danmark, Finland samt Bulgarien