5. Puzzel förstärker dialerfunktionalitet

Puzzel förstärker dialerfunktionalitet

Puzzel (tidigare Intelecom) har släppt en ny version av sin flerkanaliga molnbaserade kontaktcenterlösning. Nya funktioner för kampanjhantering och schemaläggning av samtal gör det möjligt för agenter att effektivisera kundhanteringen. Ett nytt API gör det också enklare att importera kundinformation från CRM och andra stödsystem.

Christian Thorsrud, produktchef på Puzzel, förklarar: “Idag investerar företag i nya kontaktcenterlösningar för att hantera både inkommande och utgående kundinteraktion i alla kommunikationskanaler. Puzzel har nu infört förbättringar i sin dialer som hjälper agenter att leverera bästa tänkbara kundupplevelse via att de alltid är uppdaterade med aktuell kundinformation innan de svarar eller ringer kunden. Mest framgångsrika blir de företag som kan erbjuda en sann omni-kanalupplevelse och hantera hela kundresan effektivt. Genom att säkerställa att samtliga kundinteraktioner hanteras effektivt i alla kanaler kan organisationer tillhandahålla de servicenivåer som kunderna förväntar sig.”

Nyckelfunktioner i den senaste versionen av Puzzel inkluderar:

Utökad funktionalitet för att schemalägga utgående samtal

Om kunderna inte har tid att svara eller fullfölja ett samtal gör den nya dialerfunktionaliteten det möjligt för agenter att schemalägga ett framtida utgående samtal vid en överenskommen tid. Kunder kan också begära återuppringning via web och där ange både dag och tid för samtalet. Vid schemalagd tid rings den agent upp så snart hen är tillgänglig och så snart agenten svarar blir kunden uppringd. Inga samtal tappas, för om agenten inte svarar skickas samtalet till en kollega. Denna funktionalitet är också tillgänglig utanför dialern, i själva kontaktcenterlösningen.

Nytt API för enkel integration av data

Den nya produktversionen innehåller ett API som ger större flexibilitet vid import av data från CRM-lösningar, databaser och kampanjhanteringssystem. Administratörer får nu möjlighet att lägga till, ta bort eller ändra kundkontaktuppgifter i redan importerade listor. Det betyder att man inte behöver skapa nya kompletta listor vilket sparar tid och säkerställer att den mest uppdaterade kunddatan alltid används.

För mer information vänligen se www.puzzel.se eller kontakta:

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel AB
T: +46 738 523 403
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Puzzel (tidigare Intelecom) är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 20 års erfarenhet en av de första att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Puzzel omfattar även ledande mobila meddelandetjänster och interaktiva betalninglösningar och levererar en flexibel och anpassningsbar plattform för alla typer av kundinteraktion. Allt för att möta dagens behov av omnikanallösningar i mobila kontaktcentermiljöer.

Puzzel kan anpassas så att allt från en till flera tusen agenter kan betjäna sina kunder via valfri enhet från vilken plats som helst och med sömlös integration med alla tänkbara applikationer.