5. Puzzel expanderar till Finland

Puzzel expanderar till Finland

Från och med årsskiftet öppnar norska Puzzel (tidigare Intelecom) sitt första kontor i Finland och täcker därmed hela Norden med sina kontaktcenterlösningar i molnet.

Expansionen är en direkt följd av att If, Nordens och Baltikums största försäkringsbolag, i fjol valde att bilda ett helt molnbaserat nordiskt kontaktcenter med hjälp av en flerkanalig lösning från Puzzel. Det blev fjolårets största molnbaserade kontaktcenteraffär i Europa. Lösningen som Puzzel levererar för Ifs kundkontaktcenter omfattar telefoni, chatt, Facebook, e-task (t ex e-post, uppdrag i CRM mm) samt sms.

”Vårt nya finska dotterbolag kompletterar de 150 medarbetare vi har i övriga Europa. Att If väljer oss i hela den Nordiska regionen är ett bevis på att vi har det som krävs för att kunna hjälpa en så pass stor och avancerad koncern att bygga kontaktcenterlösningar i många geografiska områden”, säger Børge Astrup, CEO Puzzel.

Puzzel erbjuder digitala molnbaserade verktyg för att förbättra kundkontakter. Med smidiga, sömlösa kontaktcenter- och betallösningar får företag möjlighet att ha kontakt med sina kunder via telefon, chatt, e-mail, sociala medier och robotiserade tjänster. Något som efterfrågas allt oftare.

”Det är oerhört spännande att vi med expansionen i Finland täcker hela Norden med egna dotterbolag! Våra tjänster är i högsta grad applicerbara oavsett geografi. Nästan alla företag kan använda vår tjänst därför att den är lättinstallerad, skalbar och flexibel och kan integreras med praktiskt tagit all existerande teknologi man kan tänkas behöva i sitt kontaktcenter”, säger Gunnar Aasen, Vice President Sales Nordics och ansvarig för det finska kontoret.

Puzzels nya kontor ligger centralt i Helsingfors och antalet anställda kommer öka i takt med behovet.

För mer information vänligen se www.puzzel.se eller kontakta:

Gunnar Aasen, Vice President Sales Nordics
Mobil +47 93466041 eller kontor +47 21 89 89 89
E: gunnar.aasen@puzzel.com

Marlene Häggström, Marknads- och kommunikationschef Puzzel AB
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Puzzel (tidigare Intelecom) är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 20 års erfarenhet en av de första att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Puzzel omfattar även ledande mobila meddelandetjänster och interaktiva betalninglösningar och levererar en flexibel och anpassningsbar plattform för alla typer av kundinteraktion. Allt för att möta dagens behov av omnikanallösningar i mobila kontaktcentermiljöer.

Puzzel kan anpassas så att allt från en till flera tusen agenter kan betjäna sina kunder via valfri enhet från vilken plats som helst och med sömlös integration med alla tänkbara applikationer.