5. Puzzel adderar softphone, single sign-on och agent-app i senaste versionen av kontaktcenterlösning

Puzzel (tidigare Intelecom) meddelar idag att den senaste versionen av deras molnbaserade kontaktcenter innehåller en rad nya funktioner, inklusive integrerad softphone (WebRTC), agent-app och säker single sign-on. Nyheterna speglar produktstrategin att vara i framkant med att utveckla innovativa realtidslösningar för att öka agentproduktivitet och bana väg för nästa generations kundservice.

Softphone från Puzzel gör att agenter kan svara på samtal direkt via sin dator och man behöver därmed inte förlita sig på extern telekommunikationsutrustning såsom fasta telefoner eller mobiler. Agenter kan nu använda tjänsten via ett headset ansluten till en dator och Puzzels klient i en Chrome webbläsare för att svara på kundernas samtal. Puzzel utnyttjar WebRTC – en teknik som gör det möjligt att strömma ljud mellan webbläsare. WebRTC förser webbläsare och mobila applikationer med realtidskommunikation (RTC) via enkla applikationsgränssnitt (API:er). Vid avbrott i internetanslutningen kan agenter som använder Puzzel snabbt växla mellan headset och mobila eller fasta telefoner och därmed upprätthålla höga servicenivåer.

Børge Astrup, CEO för Puzzel kommenterade, “Vi jobbar ständigt med framsynta initiativ som WebRTC och branschens senaste trender som webchatt för att driva innovation inom vår lösningsportfölj för att möta den ökande efterfrågan på realtidskommunikation i kontaktcenter. Detta ger våra kunder en uppsättning av flexibla och ändå integrerade verktyg som är utformade för att framtidssäkra sin kontaktcenterverksamhet och leverera konsekvent höga nivåer av personlig kundservice vid alla tillfällen.”

Andra höjdpunkter i den senaste versionen av Puzzel inkluderar:

• Kundundersökning för chatt – som följd av popularitet hos andra kundundersökningsmetoder via Puzzel såsom IVR-undersökning och SMS-undersökning, är kundundersökning för chatt ett svar på den ökande användningen av webchatt. Det kan också öka kunders engagemang via denna kommunikationskanal och ger snabb respons att till exempel upptäcka en agents utbildningsbehov eller behov av förbättringar i tjänsten. Chattanvändare erbjuds möjlighet att ge sin feedback direkt efter ett chattsamtal.
  • Integration mot Unified Service Desk för Microsoft Dynamics CRM – bygger på standardintegrationer med CRM-lösningar som Saleforce.com och Microsoft Dynamics. Puzzels kontaktcenter kan nu integreras sömlöst till Unified Service Desk för Microsoft Dynamics CRM vilket sparar tid och bidrar till att öka produktiviteten.
  • App för agenter – Puzzels befintliga app för administratörer har utvecklats till att även omfatta kontaktcenteragenter, vilket gör det ännu lättare för dem att logga in i tjänsten från alla enheter oberoende av var de befinner sig.
  • Säker Single Sign-On – gör att agenter kan logga in automatiskt och säkert till kontaktcentret när de är inloggade på en säker domän. Detta tar bort behovet av att logga in i varje program för sig. Förutom att det sparar tid, förenklar det också agenternas vardag då de endast måste komma ihåg ett användarnamn och lösenord för alla applikationer.Den senaste versionen av Puzzels kontaktcenter är nu tillgänglig för alla nya och befintliga kunder.För mer information besök www.puzzel.se eller kontakta:

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel Sweden AB
T: +46 (0) 738 523 403
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Om Puzzel

Puzzel (tidigare Intelecom) är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 17 års erfarenhet en av de första i världen att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Företaget startade 1998 i Norge, där koncernen fortfarande har sitt huvudkontor. Idag består organisationen av 220 medarbetare som sitter i Norge, Sverige, Danmark och Storbritannien. Inom verksamheten finns ett tydligt fokus på innovation och företaget jobbar ständigt med teknik- och produktutveckling och är positionerade som utmanare i Gartner Magic Quadrant för molnbaserade kontaktcenterlösningar i Västeuropa.

Puzzels kontaktcenterlösning är mycket flexibel och skalbar och integrerar sömlöst med en mängd andra applikationer och är en av få kontaktcenterlösningar som är sant flerkanalig. Agenter kan hantera ärenden på telefon, e-post, chatt, sociala medier och SMS i samma användargränssnitt.

För mer information se: www.puzzel.se