5. Kontaktcenterleverantören Intelecom byter namn till Puzzel och kraftsamlar för att tillgodose nya kundbehov

Puzzel är det nya namnet på Intelecom. Syftet med det nya företaget är att etablera en verksamhet som i ännu högre grad stödjer kraven på snabba förändringar som drivs av kundernas behov av nya flexibla lösningar i kontaktcenters. Därför adderar Puzzel nya smarta betalningslösningar och ökad mobilitet.

Kundkontakt är idag på kundernas villkor och de vill kunna kontakta företag på många olika sätt; via telefon, e-post, sociala medier, chatt m.m. De förväntar sig också i allt högre grad att företagen kan erbjuda smarta betalningslösningar och mobila meddelandetjänster. Detta behov hos flerkanaliga kontaktcenterlösningar har Intelecom tagit fasta på och etablerar nu företaget Puzzel, som vässar kunderbjudandet och kraftsamlar med nya tjänster för kundinteraktioner under ett och samma paraply.

Puzzel kommer fortsätta att fokusera på utveckling av sin molnbaserade kontaktcenterlösning och näst på tur är lansering av en helt ny version av denna samt även lansering av Puzzel Pay, en mobil digital betalningslösning för kontaktcenters. Det nya företaget har också planer på att expandera sitt partnernätverk och öka den internationella närvaron.

Børge Astrup, tidigare VD för Intelecoms kontaktcenterdivision, numera CEO för Puzzel kommenterar: “Vi är övertygade om att Puzzel kommer att stärka vår internationella satsning på kontaktcenters samtidigt som vi ökar våra resurser för forskning och utveckling. Puzzel bildar ett mer fokuserat företag som öppnar dörren till nya spännande lösningar för kundinteraktion, nya partnerskap och nya affärsområden.”

I Norge kommer Intelecom-namnet leva vidare med systemintegrationsverksamheten samt verksamheten för området Oil & Gas.

För att ta reda på mer om Puzzel och dess kompletta lösningsportfölj, besök vår nya hemsida www.puzzel.se

För mer information kontakta:

Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Puzzel AB
E: marlene.haggstrom@puzzel.com

Puzzel (tidigare Intelecom) är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med över 20 års erfarenhet en av de första att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Puzzel omfattar även ledande mobila meddelandetjänster och interaktiva betalninglösningar och levererar en flexibel och anpassningsbar plattform för alla typer av kundinteraktion. Allt för att möta dagens behov av omnikanallösningar i mobila kontaktcentermiljöer. Puzzel kan anpassas så att allt från en till flera tusen agenter kan betjäna sina kunder via valfri enhet från vilken plats som helst och med sömlös integration med alla tänkbara applikationer.

Puzzel har huvudkontor i Oslo och sysselsätter 130 personer i fem länder, där alla brinner för att leverera innovativa kundinteraktionslösningar

För mer information besök www.puzzel.se