5. Det innovativa wildcardet Puzzel kom på tredje plats i Frost & Sullivan European CCaaS Radar

Recognised by Frost and Sullivan

13 augusti 2020 – London: Frost & Sullivan har placerat Puzzel på tredje plats i sin Contact Centre as a Service (CCaaS) Radar för deras innovativa produkter och den kraft med vilken den omfamnar ny teknik och megatrender. Baserat på Frost & Sullivans analys av 150 europeiska CCaaS-leverantörer bekräftar placeringen på Radar att Puzzel är det utmanarvarumärke som företag behöver känna till när det krävs en nyskapande approach som gör skillnad i verksamheten.

Federico Teveles, forskningsanalytiker på Frost & Sullivan förklarar: ”Puzzels styrka ligger i den innovativa, funktionella bredden som är helt i linje med CX-industrin. Att tillhandahålla en betydelsefull och omfattande produkt fylld med värdestyrda och anpassningsbara alternativ är nyckeln till att bygga upp en engagerad kundbas som vill hålla jämna steg med dagens snabba innovationstakt.

Frost & Sullivan noterar att Puzzel strävar efter att uppnå hög produktkvalitet med sin enastående plattform och erbjuder integrationsmöjligheter som är bäst i klassen, vilket möjliggör anpassning av plattformen för att tillgodose kundernas unika behov och miljö. Som en pionjär inom CCaaS-industrin omfamnar Puzzel aktivt megatrender för att öka tillväxtpotentialen och erbjuda en högkvalitativ, användarvänlig och framtidssäker lösning.”

Puzzel bestämde sig för att inte bli marknadsledande utan att utmana sina branschkollegor för att utveckla CCaaS-industrin och förbättra kundupplevelsen. Genom denna strategi har man utvecklat en av de fem mest innovativa produkterna, man har ett starkt partnerekosystem och håller på att bli erkänd som ett innovativt wildcard som rör om i grytan inom CCaaS-branschen – vilket nu bekräftas av företagets ställning som europeisk CCaaS-ledare.

Vid sidan av förvärvet av två företag på sex månader har Puzzel sett snabbare tillväxt än många av sina konkurrenter som placerade sig på Radar och fick nyligen nya investerare i form av Marlin Equity Partners, vilket ger företaget finansiering och resurser för att investera i forskning och utveckling. Med de ytterligare produkter som landar i år är Puzzel det CCaaS som alla företag bör inkludera på sin lista över teknikpartner.

Børge Astrup, VD på Puzzel kommenterade så här: ”Puzzels placering i Frost & Sullivans Radar bekräftar att vi är det ledande utmanande varumärket inom CCaaS i Europa och den teknikpartner du ska prata med när du söker innovativa lösningar för att förbättra kundupplevelsen och medarbetarnas engagemang. Vi fortsätter att arbeta med företag som vill börja undersöka hur de använder kontaktcentret i syfte att ta det bortom nödvändiga funktioner till ett kommersiellt nav för innovation, varumärkesrepresentation och en otrolig mängd ovärderliga data. Puzzels placering i Radar bekräftar att vår strategi fungerar och att vårt fokus på innovation, vår stabila tillväxtpipeline och vår ekonomiska styrka erkänns. Detta bör försäkra potentiella kunder om att en investering i Puzzel kommer att framtidssäkra deras företag och deras kontaktcenter samtidigt som de skyddar varumärkets relation med konsumenterna i många år framöver.

För att ladda ner hela rapporten, eller för att ta reda på varför Puzzel ska finnas på din radar, besök https://www.puzzel.com/se/frost-sullivan-radar/.