5. Regnskogfondets TV-aksjon – SMS Suksess med Puzzel Collect

Regnskogfondets TV-aksjon – SMS Suksess med Puzzel Collect

For første gang i TV-aksjonens historie ble SMS-innsamling benyttet da Regnskogfondet gjennomførte sin innsamling den 18.oktober. Etter at 100.000 trofaste bøsseinnsamlere hadde gått sien runder startet SMS-innsamlingen i TV-sendingen.

Oslo 19. oktober 2015 – Radioens P3 skulle være med og ha sin 100 timers innsamling, og hadde behov for en helt spesielt konstruert SMS-løsning. Landsresultatet blant P3-givere skulle speiles, og tydeliggjøres for radio. En egen SMS-løsning ble etablert for radioens elleville redaksjon i P3 som under sending benyttet innsamlingsverktøyet Collect for alt hva det er verdt. Skreddersydd API for P3-redaksjonen ble satt opp, slik at de kunne hente ut tall fra web og benytte dette redaksjonelt under sending. Og hvilken suksess!  P3-redaksjonen hadde satt sitt SMS-beløp til kr 25, og i løpet av de 100 hysteriske timer i P3 var det nær 100 000 lyttere som hver sendte inn kodeordet P3A til kortnummeret 2133 og ga 25 kroner. Til sammen 2,5 millioner samlet inn!

«Vi i Puzzel ønsker å takke entusiastiske medarbeidere i NRK og Regnskogfondet for et flott samarbeid. Det er spennende å kunne tilby og levere tekniske løsninger for et så viktig arbeid. Vi er klare for neste års TV-aksjon», forteller Haakon Larsen ansvarlig for Humanitære og Frivillige organisasjoner i Puzzel. «Puzzel ønsker Regnskogfondet lykke til med å redde regnskogen».

Søndag 18.oktober, innsamlingsdagen.
NRK1 benyttet også Collect-løsning, og ved å promoterer kodeordet TVA til kortnummer 2133 tok TV-aksjonen i bruk Puzzel Collects effektive innsamlingsløsning på SMS.
Givere som i løpet av dagen ikke hadde fått besøk av en bøssebærere, eller som hadde behov for å gi ytterligere til TV-aksjonen fikk nå mulighet til å gi via SMS.  Senere ble både kodeord og kortnummer vist hyppig under sending på NRK1, og innsamlet resultat fra TV-s hadde her en på SMS er 7, 5.mill. Nesten 10 millioner via SMS til Regnskogfondet lar seg høre!

For mer informasjon kontakt:

Haakon Larsen, ansvarlig for Humaitære og Frivillinge organisasjoner hos Puzzel
Mobil: +47 901 73 515