5. Puzzel utvikler en ny smidig webchatløsning for kontaktsentre

Puzzel utvikler en ny smidig webchatløsning for kontaktsentre

Puzzel, den ledende innovatøren av skybaserte kontaktsenterløsninger i Europa, utvikler webchatløsningen sin for å gi selskaper bedre kontroll over kundeservicen sin på nett.

Den nye og forbedrede chatløsningen er et resultat av Puzzels sterke engasjement for å øke sluttbrukerenes valgmuligheter, samt å gi kundene mulighet til å skreddersy kundeserviceløsningene sine slik at de passer til deres unike forretningsbehov og -mål.  Dette er et steg i Puzzels visjon om å inspirere til et mer kundesentrisk fokus innen Contact Center as a Service (CCaaS, kontaktsenter som en tjeneste)-industrien.

En betaversjon av den nye webchatløsningen ble lansert i oktober, og testing og utvikling er planlagt å fortsette inn i det nye året.

Den nye webchatten er enkel å sette opp. Kundene trenger bare å legge til en kodesnutt til nettstedene der de vil at chattjenesten skal vises. Alle innstilinger kan deretter konfigureres i Puzzel kraftige Administrasjonsportal for kontaktsenter, inkludert plassering, språk og temaer. Med denne «lavkode»-tilnærmingen blir kontaktsenteret mer smidig, og behovet for kostbar og ofte tidkrevende IT-støtte, er fjernet.

Én av de mest spennende sikkerhetsfunksjonene i den nye løsningen er muligheten til å skape foreldre og barn-konfigurasjoner, slik at selskaper for eksempel kan tilpasse unike webchatter for forskjellige deler av nettstedet sitt. Nå som webchat er én av de mest populære kanalene for kundeservice og -støtte, er Puzzel entusiastisk over mulighetene som ligger foran oss.

Thomas Rødseth, CTO hos Puzzel kommenterte:

«Jeg er veldig spent på denne lanseringen, ettersom det er et dristig skritt mot vår målsetting om å hjelpe bedrifter med å ta mer kontroll over kundeservicen sin på nett. Vår nye «lavkode»-chatløsning er bare én av mange nye applikasjoner vi utvikler for å hjelpe kundene med å koble sammen nettjenestene og de manuelle servicemiljøene sine, samt levere mer sømløs kundestøtte.»

Puzzel er den ledende europeiske leverandøren av kontaktsenter som en tjeneste. Den prisbelønte kundeserviceplattformen består av tre fullintegrerte skybaserte løsninger, inkludert et omnikanal og AI-aktivert kontaktsenter, avansert e-post, Ticketing og Workforce Management, som er enkle å bruke, raske å sette opp og skalerbare for kontaktsentre av alle størrelser. Kunder kan også tilpasse plattformen med en rekke tredjepartsintegrasjoner, som er tilgjengelige gjennom Puzzel Marketplace. Puzzel ble anerkjent som en Challenger i Gartner Magic Quandrant-rapporten for CCaaS (Contact Center as a Service, kontaktsenter som en tjeneste) i Vest Europa, og rangert blant de tre beste europeiske CCaaS-leverandørene for 2020 av Frost &Sullivan. Med base i Norge og kontorer i Skandinavia, Europa, Storbritannia og Asia jobber Puzzel med mer enn 900 kunder i 40 forskjellige land. Vi hjelper foretak med å oppnå suksess utover taletjenester, tilkoblede erfaringer og dypere engasjement hos de ansatte.