5. 6 av 8 vinnere av Årets beste kundeservice benytter kontaktsenterløsninger fra Puzzel

Totalt åtte priser for Årets beste kundeservice ble utdelt på Kundeservicedagene 2017 i Oslo. Fellesnevneren for seks av disse åtte prisvinnerne er at de bruker Puzzels (tidligere Intelecoms kontaktsenerdivisjon) skybaserte kontaktsenterløsning.

Fagkonferansen Kundeservicedagene er Norges viktigeste møteplass for strategisk og fremtidsrettet kundeservice. Under dette arrangementet utføres også kåringen av Årets beste kundeservice i samarbeid med Kantor TNS. Prisen deles ut til syv bransjer og én hovedvinner. Undersøkelsen som legger grunnlaget for kåringene er KS Indeks, Norges største kontaktsentermåling med over 20 000 respondenter.

Seks av åtte prisvinnere av Årets beste kundeservice er kunder av Puzzel. Børge Astrup, Managing Director for Puzzels kontaktsenderdivisjon kommenterer:

“Vi gratulerer våre kunder med prisdrysset, og vi er svært glade og stolte over å kunne bidra til våre kunders suksess. Dette beviser at disse bedriftene løser sine utfordringer slik at de oppnår best mulig kundedialog, helt uavhengig av hvilke kanaler kundene velger å bruke. Det viser også at gode kontaktsenterløsninger er uavhengig av bransjen som tar verktøyet i bruk. Kundekontakt på forbrukerens vilkår gjør kundeinteraksjoner enda mer effektiv og lønnsom.”

Chess vant prisen for årets beste kundeservice innen telekommunikasjon. Dette bekrefter at gode verktøy for god kundedialog gir fornøyde kunder og økt effektivitet.

“Chess forsøker hele tiden å overgå kundens forventninger; vi ønsker at våre kunder skal oppleve en unik service hver gang de kontakter oss. På denne reisen har Puzzel vært en viktig samarbeidspartner ved at de alltid lytter til våre behov. Sammen har vi bygget en kontaktsenterløsning som gir grunnlaget for å kunne levere Norges beste kundeservice. Vi er spesielt fornøyde med å ha samlet alle typer av henvendelser i én og samme kontaktsenterløsning. Dette gir økt produktivitet og raskere responstid. Evnen til å kontinuerlig måle hvordan kundene oppfatter servicen vi tilbyr gjennom ulike undersøkelser er også et verktøy som vi setter pris på.” sier Irene Fauskanger Head of Customer Operations, Chess.

Av øvrige priser til Puzzels kunder gikk to til If for årets beste kundeservice på tvers av alle bransjer og beste kundeservice i kategorien forsikring. Cappelen Damn mottok pris for årets beste kundeservice i åpen klasse. Ytterligere to priser gikk til Altibox for årets beste kundeservice i kategorien bredbånd og beste kundeservice i kategorien TV-signaler.

For mer informasjon kontakt:

Børge Astrup, Managing Director Contact Centre Unit
Puzzel AS