5. Puzzel opkøber virksomheden Logicalware for at styrke løsningskonceptet til kundeservice og e-mail håndtering

Puzzel, en førende europæisk leverandør af omnikanal cloudbaserede kontaktcenterløsninger, har erhvervet alle aktierne i Logicalware Ltd (“Logicalware”), som er leverandør af e-mail-automatisering og sagsstyring. Logicalware har hovedkvarter i Skotland og har kunder over hele Storbritannien, USA og Australien, og har blandt andet Ryanair på kundelisten.

Logicalware overlegne portefølje af kundeserviceløsninger gør det muligt for kundecentermedarbejdere at håndtere kundedialogen mere effektivt. Logicalware vil blive fusioneret med Puzzel for yderligere at styrke det nuværende kontaktcenter koncept. Kundecentermedarbejdere kan således få en bedre omnikanal oversigt, håndtering af alle sager samt en mere effektiv og automatiseret kundeservice.

Jamie MacSween, CEO hos Logicalware, udtaler:

”Puzzel leverer en fortrinlig omnikanal kontaktcenterløsning. Platformen har en betydelig tilstedeværelse på flere vigtige europæiske markeder med en loyal kundebase. Hele teamet hos Logicalware ser frem til at tage del i fremtidig vækst sammen med Puzzel”.

Børge Astrup, CEO hos Puzzel, tilføjer:

“Dette opkøb giver Puzzel mulighed for at udvide vores tilstedeværelse på det britiske marked samtidig med, at vi tilføjer nye funktioner, der vil hjælpe vores globale kundebase med at håndtere interne processer og arbejdsgange mere effektivt. Styrken i Logicalwares omfattende sagshåndtering og automatiseringsløsning, intuitive grænseflade og etablerede kundebase, kompletterer Puzzels eksisterende løsning virkelig godt. Vi mener, at disse værktøjer vil blive værdsat af mange af vores nuværende og fremtidige kunder”.

Købet blev muliggjort i samarbejde med Puzzels ejer, det globale investeringsselskab Marlin Equity Partners (“Marlin”).

Mike Wilkinson, Vice-President hos Marlin, fortsætter:

”I Logicalware så vi en forretning med en skalerbar og fleksibel løsning, designet til at støtte organisationer af alle størrelser. Virksomheden har også en meget loyal kundebase, som fremhæver den styrke og værdi, der ligger i Logicalwares løsning for kundeinteraktion. Vi ser frem til at samarbejde med ledelsesteamet og integrere Logicalware i Puzzels løsning samt introducere ny funktionalitet til Puzzels eksisterende kunder”.

Puzzel er en ledende leverandør af cloudbaserede kontaktcenterløsninger og var blandt de første til at udvikle et cloudbaseret kontaktcenter. I dag kombinerer Puzzel omnikanal teknologi med kunstig intelligens for at kunne tilbyde komplette løsninger til kundedialog i den digitale tidsalder. Selskabets styrke ligger i løsningens funktionalitet, kraftig vækst, god kundesupport og forståelse for kundens forretningsbehov. Selskabet har hovedkontor i Oslo, og kontorer i seks europæiske lande, inkludert Storbritannien. For yderligere information, besøg puzzelstaging.wpengine.com

Om Marlin Equity Partners

Marlin Equity Partners er et globalt investeringsselskab, der administrerer over 6.700.000.000 dollar. Virksomheden fokuserer på at give investorer, aktionærer og andre interessenter skræddersyede løsninger, der opfylder deres forretnings- og likviditetsbehov. Marlin investerer i virksomheder på tværs af flere brancher, hvor Marlins kapitalgrundlag, brancherelationer og omfattende netværk af operationel kompetence styrker udsigterne og værdien for hver virksomhed. Siden starten har Marlin gennem sin fond og tilhørende virksomheder implementeret over 140 opkøb. Virksomheden har hovedkvarter i Los Angeles, Californien og afdelingskontor i London. Du finder flere oplysninger på www.marlinequity.com

For yderligere information kontakt venligst:

Børge Astrup
Puzzel AS