5. Atea og Puzzel indgår ny aftale

Atea og Puzzel indgår ny aftale

atea

Teknologivirksomheden Atea har indgået aftale med Puzzel om en ny kontaktcenterløsning. Den nye aftale er todelt og består i, at Atea anvender Puzzels kontaktcenterløsning i deres egne kontaktcentre i Norden og Baltikum samtidig med, at Atea har valgt Puzzel som partner til levering af kontaktcenterløsninger til Ateas egne kunder.

Jan Gisle Ytterdal, produktchef i Atea Norge, udtaler, ”Fleksibiliteten i Puzzels løsninger gør det enkelt at integrere med andre leverandører. Mest fordi hele kontaktcenterkonceptet er cloudbaseret. Der var tungtvejende grunde til, at vi valgte at indgå aftale med Puzzel, da vi stod overfor at modernisere vores kundekontaktcentre. Frem til nu har Atea produceret og leveret kontaktcenterløsninger fra egne datacentre i Norge. I forlængelse af Ateas langsigtede strategi vil den slags løsninger i stedet tilbydes fra leverandører i skyen. Puzzels løsning og cloudbaserede løsningskoncept støtter dermed Ateas langsigtede strategi.”

”Vi er virkelig glade for og stolte over at kunne levere kontaktcenterløsninger til Atea, en af Nordens største teknologivirksomheder og samtidig indgå en partneraftale med dem. Vi står nu ved indgangen til en langvarende og tæt relation mellem vore to virksomheder, og vi er allerede i fuld gang med at sætte Ateas interne kontaktcenterløsning i drift”, siger Gunnar Aasen, CCO i Puzzel.

Atea kommer populært sagt til at ”tage sin egen medicin”: Samtidig med,at Atea ruller en ny, fleksibel cloudbaseret kontaktcenterløsning ud internt, bliver de partnere med Puzzel og kan dermed tilbyde egne kunder en tilsvarende løsning, som Atea selv anvender.

”For vores kunder er en cloudbaseret løsning helt klart en fordel, fordi fleksibiliteten og funktionalitetsomfanget er størst. Vi er en innovations- og betroet rådgivningsvirksomhed for vore mange kunder. Det nye partnerskab bidrager til, at vi kan tilbyde vore kunder den bedste cloudbaserede  platform til kundekontakt. Løsningen er dynamisk, fleksibel og uafhængig af geografi. Kundecenteret kan placeres i et hvilket som helst land. Den løsning, vi har valgt, er multikanal og omfatter: Sociale medier, chatbots, automatiserede tjenester (AI), voice og e-mail.

Vi ser meget frem til partnersamarbejdet”, siger Jan Gisle Ytterdal.

”Med partnerskabet er vi nu i fællesskab i fuld gang med at lægge planer for lanceringen af Ateas ydelser til Ateas egne kunder. Aftalen med Atea bekræfter Puzzels position på markedet som en absolut førende leverandør af cloudbaserede kontaktcenterløsninger”, siger Gunnar Aasen, CCO i Puzzel.

For yderligere information kontakt:

Gunnar Aasen
Chief Commercial Officer
Puzzel AS
E: gunnar.aasen@puzzel.com

Rune Elvang
Sales & Channel Manager
Puzzel A/S
T: +45 42 14 85 20
E: rune.elvang@puzzel.com

Puzzel er en af Europas førende leverandører af kontaktcenterløsninger. Virksomheden har over 20 års erfaring og er en af de første der har udviklet cloudbaserede kontaktcenterløsninger. Puzzel tilbyder også mobile beskedservices og interaktive betalingsløsninger samt en fleksibel platform til håndtering af alle typer af kundehenvendelser. Med denne produktportefølje imødekommer Puzzel de aktuelle behov for omnikanalløsninger i mobile kontaktcentermiljøer.Puzzel kan tilpasses, så alt fra få til flere hundrede agenter kan betjene kunder fra en valgfri enhed, uanset hvor de befinder sig og med smidig integration til virksomhedens applikationer.

Om Atea

Atea er førende leverandør af IT-infrastruktur og systemintegration i Norden og Baltikum og har ca 7.400 medarbejdere. Atea har kontorer i 87 byer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Lutauen, Letland og Estland. Koncernen havde en omsætning 35 milliarder NOK 2018 og er noteret på Oslo børs. https://www.atea.com