5. If etablerer nordisk cloudbaseret kontaktcenter med en multikanals løsning fra Puzzel

If, det største forsikringsselskab i Norden og Baltikum med 3,6 millioner kunder, har valgt Puzzel (tidligere Intelecom) som leverandør af det der bliver Europas største cloudbaserede kontaktcenter med 3400 agenter. Ud af Ifs 6800 ansatte udgør kundeservicemedarbejderne halvdelen og er selve kernen i forsikringsselskabet.

Nu skal If implementere et top moderne cloudbaseret kontaktcenter.

”Puzzels komplette løsning understøtter vores fokus på at give privatpersoner og virksomheder den absolut bedste og mest moderne kundeoplevelse. Vi valgte Puzzel på grund af den store fleksibilitet, kvalitet og funktionalitet som deres løsning tilbyder”, udtaler Kjell Rune Tveita, CIO og Head of Group Service i If og fortsætter:

”Vores mål er at give så stor kunde- og forretningsværdi som muligt, kunderne kan møde os på mange forskellige kontaktkanaler og med alle typer af henvendelser. Vi kommer til at fordele og håndtere alle former for opgaver via kontaktcenterløsningen så hver medarbejder får opgaver tildelt fra ét og samme system.”

Aftalen er årets største cloudbaserede kontakcenteraftale på det europæiske marked. Løsningen til Ifs kontaktcenter omfatter telefoni, web-chat, Facebook, e-tasks (f.eks e-mail, opgaver i CRM mm.) samt SMS.

For Puzzel er kontrakten en af de største nogensinde

”Det at If vælger os som leverandør af deres kontaktcenter for hele Norden er et bevis på, at vi har det der skal til, for at kunne etablere kontaktcenterløsninger for store og avancerede kunder også når det gælder etablering på tværs af grænserne. Vi ser at flere og flere virksomheder ønsker internationale kontaktcentre der kan administreres i én samlet løsning og at vi med vores cloudbaserede løsning tilbyder de moderne løsninger som markedet efterspørger. Vi er utroligt glade og stolte over Ifs valg ”, udtaler Børge Astrup, CEO Puzzel.

Puzzels strategiske aftale med If omfatter 3400 agenter i fire lande; Danmark, Finland, Norge og Sverige. Som følge af indgået kontrakt vil Puzzel etablere et datterselskab i Finland, for dermed også at kunne betjene sine finske kunder med lokal tilstedeværelse.

Kontaktcenterløsningen vil blive implementeret i Sverige i indeværende år, og i de øvrige nordiske lande herefter.

For yderligere information, kontakt venligst

Børge Astrup
CEO Puzzel